بررسی تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

امروزه در صنعت ساختمان سازی از انواع جدید و مختلف مصالح و چسب ها استفاده می شود. دانستن تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی یکی از ضروریات استفاده درست از آن ها است. خواص مختلف مصالح مستلزم استفاذه از نوع به خصوصی از چسب ها برای نصب آن ها است.

در این مقاله از دیجی چسب به بررسی کاربرد ها و تفاوت های چسب سنگ با چسب کاشی می پردازیم.

ملات سیمانی و روش های سنتی به تنهایی پاسخگوی نصب درست و ایمن مصالحی همچون سنگ، کاشی و سرامیک ها نیستند. امروزه استفاده از چسب های مختلف مانند چسب کاشی و چسب سنگ بسیار رایج تر و جایگزین روش های سنتی شده اند.

این چسب ها از پرکاربردترین چسب های در صنعت ساختمان سازی هستند که در انواع مختلف برای کاربردها و شرایط گوناگون استفاده می شوند.

قبل از انجام هر پروژه باید چسب مناسب تهیه شود و از استفاده این دو نوع چسب به‌ جای یگدیگر پرهیز شود.

چسب سنگ چیست؟

یکی از مستحکم ترین چسب های ساختمانی چسب سنگ است. ترکیب اصلی چسب سنگ پلی استر و رزین های اپوکسی است که بسته به نوع کاربرد ترکیبات متفاوتی خواهند داشت.

کاربرد رایج چسب سنگ چسباندن انواع سنگ است. اما از این نوع چسب می توان برای چسباندن کاشی ها، سرامیک و سفال استفاده نمود. اما باید تفاوت های چسب سنگ و چسب کاشی را قبل از استفاده در نظر گرفت. از چسب سنگ حتی برای بتن، فلز و شیشه هم استفاده می شود. می توانید برای آشنایی با چسب کاشی ضد اسید بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

سنگ های طبیعی و مصنوعی امروزه در نماها بسیار استفاده می شوند و چسب سنگ باید استحکام بالایی داشته باشد.

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

چسب های سنگ دو جزئی هستند و حتما باید از هاردنر یا سخت کننده استفاده شود. هاردنر باعث مستحکم شدن و سخت شدن چسب سنگ می شود. جز اول چسب سنگ بدون وجود هاردنر سفت نمی شود و چسبندگی ندارد در نتیجه هاردنر روی کیفیت چسب سنگ اثر می گذارد. این نوع چسب پس از خشک شدن در برابر شرایط آب و هوایی و حلال های شیمیایی مقاوت زیادی از خود نشان می دهد. همچنین پس از خشک شدن قابلیت سمباده کاری و تراشکاری سطح وجود دارد.

چسب سنگ محصولی دو جزئی شیمیایی و پلیمری است که از پلیمرها و محصولات سیمانی ساخته می شود.

چسب کاشی چیست؟

محصول جدیدی که به تازگی جایگزین ملات سیمانی شده است، چسب کاشی است. از این چسب برای چسباندن و نصب انواع کاشی و سرامیک استفاده می شود. این چسب قدرت چسبندگی و استحکام بسیار بالایی دارد. این محصول در مقایسه با ملات و دوغاب مزایایی زیادی را به ارمغان می آورد.

چسب کاشی از سیمان پورتلند غیر آلی، ماسه ریز و سایر ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است.

این نوع چسب ساختمانی بعد از خشک شدن در مقابل ضربه و فشار مقاومت بالایی را ایجاد می کند و در دراز مدت ماندگاری بالایی از خود نشان می دهد.

همچنین ضد آب بودن چسب های کاشی استفاده آن ها را در هر محیطی از جمله حمام و سرویس بهداشتی موجه می نماید.

نصب کاشی با استفاده از چسب کاشی در مقایسه با سایر ترکیباتی که برای این کار استفاده می شوند ساده تر است و به حجم مصرفی کمتری نیاز است. در نتیجه هزینه کمتری نیز اعمال می کند.

چسب های کاشی در انواع خمیری و پودری تولید می شوند که بسته به کاربرد موردنظر از آن ها استفاده می شود.

برای آشنایی با چسب کاشی خمیری و پودری مقاله چسب کاشی پودری یا خمیری را مطالعه نمایید.

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی در چیست؟

اگرچه چسب سنگ و چسب کاشی در برخی از ویژگی ها مشترک هستند و چسبندگی و استحکام بالایی دارند. اما تفاوت هایی هم میان چسب سنگ و چسب کاشی وجود دارد.

یکی از بارزترین تفاوت های چسب سنگ و چسب کاشی دو جزئی بودن چسب سنگ است.

همانطور که گفته شد برای خشک شدن چسب سنگ باید هاردنر یا سخت کننده باشد و به تنهایی قابلیت گیرش ندارد. هاردنر باید به نسبت یک درصد کل ترکیب چسب سنگ اضافه شوند.

اما چسب کاشی تک جزئی است و به صورت خمیری و پودری عرضه می شود.

تفاوت بعدی نیز ترکیب آن ها است. همانطور که گفته شد چسب کاشی از سیمان پورتلند غیر آلی و ماسه ریز است و چسب سنگ از ترکیبات پلیمری و رزین های اپوکسی تشکیل می شود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما