آشنایی با انواع چسب آهن

چسب آهن

شکستن قطعات فلزی پیشامدی ناگوار است که ممکن است هرکسی تجربه کند. از طرفی همه در کار جوشکاری و لحیم کاری تجربه ندارند. بنابراین چسب فلز که بیشتر ما آن را با عنوان چسب آهن می شناسیم، می تواند کارساز باشد.

چسب آهن چیست؟

گاهی ممکن است لازم باشد تا دو یا چند قطعه فلز را بدون پیچ و مهره، لحیم کاری یا جوشکاری به یکدیگر بچسبانید. در این مواقع چسب فلز یا چسب آهن به کمک شما خواهند آمد.

فرقی نمی‌کند برای قطعات بزرگ یا جواهرات ظریف چسب آهن می‌تواند پیوند محکم و بادوامی را ایجاد کند.

برای خرید چسب با دی چسب همراه باشید.

از چسب فلز برای چسباندن دو یا چند قطعه فلزی یا حتی فلز با شیشه، پلاستیک یا چوب را استفاده می شود..ف

فناوری به کار رفته در چسب‌ ها و اپوکسی های امروزی امکان اتصال سریع، ایمن و کارآمد دو جسم فلزی یا اجسام فلزی را به سطوح دیگر را به ما می دهد. پیوندهای ایجاد شده با چسب آهن محکم هستند و به طور فزاینده ای در برابر دما و تغییرات شدید محیطی مقاوم تر می شوند.

انواع چسب آهن

انواع مختلفی از چسب فلز در بازار وجود دارد که بسته به نوع نیاز می توانید از آن ها استفاده کنید. در این قسمت اطلاعات مربوطه را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین چسب فلزی برای نیاز شما کدام است.

به طور کلی سه نوع چسب اپوکسی، پلی اورتان و سوپرچسب در خانواده چسب آهن وجود دارد.

چسب اپوکسی

استفاده از چسب فلز اپوکسی بهترین جایگزین برای ایجاد اتصال با جوشکاری است. چسب فلز اپوکسی اتصالی قوی بین فلز و فلز ایجاد می کند. استفاده از چسب های اپوکسی برای اتصال بیشتر فلزات از جمله آهن، فولاد، آلومینیوم، برنج، مس و قلع راه حل مناسبی است.

استحکامی که چسب اپوکسی ایجاد می کند به دلیل دو جزء اصلی آن رزین و هاردنر است. این دو جزء از هم جدا هستند و نیاز به مخلوط کردن آنها وجود دارد. نسبت بین این اجزا برای به دست آوردن نتایج خوب بسیار مهم است، بنابراین به دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده باید دقت کنید.

رزین و هاردنر برای ایجاد پیوندی بادوام و با استحکام بالا ترکیب می‌شوند که در عرض چند دقیقه خشک می‌ شود.

پس از مخلوط کردن، چسب باید به سرعت روی سطح مورد نیاز اعمال شود. قطعات را به مدت چند ثانیه محکم بهم بچسبانید اما به یاد داشته باشید که چسب اپوکسی بسیار قوی است بنابراین زمانی برای اصلاح وجود ندارد.

چسب های اپوکسی مقاومت بالایی در برابر حرارت و مواد شیمیایی دارند.

از چسب های اپوکسی برای تعمیر، پر کردن و بازسازی تمام سطوح فلزی و بتنی استفاده می شود.

رنگ کردن یا حتی سمباده زدن برای جلوه بهتر روی چسب خشک شده نیز مشکلی ندارد.

چسب سوپرچسب

سوپرچسب یک درزگیر و چسب صنعتی با کارایی بالا است. این چسب بر پایه سیانواکریلات ساخته می شود و برای چسباندن فلز به فلز یا فلز به پلاستیک یا چوب مناسب است. استفاده از این نوع چسب آهن بسیار است. اکثر مردم سوپرچسب را برای کارهای ظریف انتخاب می کنند. با استفاده از چسب آهن سوپرچسب می توانید قطعات کوچک را با دقت بچسبانید. سوپرچسب برای اتصال یا تعمیر قطعات خودرو، زیور آلات و لوازم کوچک بسیار مناسب است.

اما باید بدانید که سوپرچسب به اندازه اپوکسی ماندگار نیست و قادر به تحمل فشار بالا نمی باشد.

چسب پلی اورتان

این چسب فلز برای برای کارهای فلزی کمتر رایج است. چسب آهن پلی اورتان به عنوان پلیمر ترموست شناخته می شود زیرا برای چسباندن به مقداری گرما نیاز دارد(در بیشتر موارد دمای اتاق کافی است).

پلی اورتان به اندازه اپوکسی قوی نیست، اما از طرفی حتی زمانی که خشک می شود صددرصد سفت نمی شود. پس در صورتی که اتصال به اندازه کافی دقیق نباشد، می توانید برخی اصلاحات را انجام دهید. ضمناً پس از ۲۴ ساعت رنگ آمیزی یا سمباده زدن پس از خشک شدن مشکلی ندارد.

چسب آهن پلی اورتان می تواند در برابر شرایط رطوبت بالا و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت کند. بنابراین برای پروژه های در فضای باز مناسب است. اما به دلیل ماندگاری کوتاه آن (حدود 1 سال) و این واقعیت که به اندازه چسب های اپوکسی قوی نیست، پلی اورتان اولین انتخاب ما برای پروژه های خارج از منزل نخواهد بود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما