آیا چسب کاشی ضد اسید، ضد آب است؟

آیا چسب کاشی ضد اسید، ضد آب است؟ چه کاربرد هایی دارد؟ آیا با خواص و مزایای آن آشنایی دارید؟ امروزه با پیشرفته شدن علم و فناوری مواد گوناگونی تولید شده که جایگزین روش های سنتی شده اند. این چسب یک نوع پودر بر پایه ی سیمان و مواد معدنی است که خاصیت ضد آب نیز دارد. از این نوع ماده برای نصب سرامیک، موزاییک در مکان های اسیدی و نصب انواع سنگ در داخل و خارج ساختمان استفاده می شود. چسب کاشی ضد اسید که خاصیت ضد آب بودن نیز دارد امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است زیرا کاربرد های زیادی دارد و استفاده از آن راحت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

چسب کاشی ضد اسید

 

چسب کاشی ضد اسید چیست؟

این ماده یک مخلوط سه جزیی بر پایه ی هاردنر های ارمیت شده و زرین اپوکسی بیسفنولA است که به دلیل استفاده از ترکیب های خاص در تولید این محصول، خواص شیمیایی، حرارتی و مکانیکی آن ارتقا یافته است. لازم به ذکر است که این ماده مقاومت زیادی در برابر اسید ها، باز ها و عوامل مکانیکی دارد. مهم ترین کاربرد این محصول بندکشی و نصب کاشی های ضد اسید است و همچنین می توان از آن برای بند کشی انواع کاشی های دیوار و کف، کلینر و پرسلان نیز استفاده کرد. برای نصب کاشی های ضد اسید از این محصول به عنوان چسب استفاده می شود. این نکته نیز باید گفته شود که این محصول دو جز B هاردنر و A شامل زرین و فیلر  است.

 

 چسب کاشی ضد اسید چه کاربرد هایی دارد؟

قبل از هر چیزی باید گفته شود که یکی از مواد کاربردی در صنعت و ساختمان سازی چسب کاشی ضد اسید است که خاصیت آب بند کنندگی نیز دارد، به همین دلیل برای جلوگیری از نفوذ اسید در مکان های اسیدی و جلو گیری از نفوذ آب در ساختمان ها، برای نصب کاشی و سرامیک از چنین چسبی استفاده می شود. به کارگیری چسب ضد اسید در مکان های صنعتی برای بندکشی و نصب کاشی اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر از این ماده استفاده نشود خسارت زیادی به وجود خواهد آمد. اگر اسید های صنعتی با ملات های معمولی برخورد کنند باعث ایجاد خوردگی خواهند شد و به زیر کاشی نفوذ می کنند در نهایت باعث شکستگی کاشی، لق شدن و حتی در برخی از موارد سبب ایجاد بوی نامطبوع در مکان خواهد شد.

 

آشنایی با کاربردهای بیشتر انواع چسب کاشی ضد اسید

این چسب که پایه ی ان سیلیکاتی است برای مکان هایی که امکان خوردگی بر اثر اسید های قوی و ضعیف وجود دارد، به کار می رود. شایان ذکر است که از این محصول برای جلوگیری از خوردگی بتن های در تماس با اسید استفاده می شود که صد در صد ضد آب است. مهم ترین کاربرد آن مراقبت از بتن یا زیر کاشی های ضد اسید است.

۱. چسباندن کاشی پرسلان

۲.چسب کاشی های ضد اسید

۳.پوشش درز های که در مجاورت مواد شیمیایی خورنده قرار دارند.

۴.اتاق های باتری

۵. کارخانه های فرآورده های غذایی و لبنی و پر کردن ترک و درز های در معرض اسید

۶. مورد استفاده در محل هایی که امکان زیرش مواد شیمیایی وجود دارد.

 

خواص و مزایای چسب کاشی ضد اسید

این چسب کاشی به دلیل خواص و مزایای زیادی که دارد، در موارد بسیاری به کار می رود، در ادامه خواص و مزایای استفاده از آن بیان شده است:

  • اجرای راحت و سریع
  • مقاوم در برابر لغزش
  • انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر قلیایی ها و روغن ها
  • اماده مصرف و فقط نیازمند آب است.
  • قابل اجرا روی سطح عمودی و افقی
  • نفوذ ناپذیر در برابر آب
  • مقاوم در برابر اسید و مواد شیمیایی
  • قابل استفاده در ضخامت های گوناگون
  • قدرت چسبندگی بالا به انواع مصالح

 

نتیجه گیری

همان طور که در متن بالا خواندید، چسب کاشی ضد اسید، برای چسباندن انواع کاشی، سرامیک و … به کار می رود که کاربرد های زیادی دارد.

این محصول به دلیل خواص و مزایایی که دارد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است و در محیط های زیادی از آن استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه : تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما