انواع رزین براق کننده

انواع رزین براق کننده

اگر می خواهید در حوزه ساختمان سازی اطلاعات کسب کنید، بهتر است که در مورد نمای ساختمانی و موادی که برای زیبا و یکدست کردن نمای ساختمان استفاده می شود هم اطلاعات داشته باشید؛ که یکی از آنها رزین براق کننده است. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که رزین ها چه کاربردی دارند و انواع رزین براق کننده کدام است.

رزین براق کننده چه ویژگی هایی دارد؟

این رزین ها باعث مقاومت یا محافظت از نمای ساختمان می شوند و ویژگی‌ های بسیار مهمی دارند که شامل موارد زیر است:

  • ثبات رنگ بالا
  • عدم تغییر در طول زمان
  • جلوگیری از کثیف شدن نما و سطوح مختلف
  • خاصیت ضد باکتریایی
  • مقاوم در برابر نور خورشید، برف و باران
  • انعطاف پذیری بالا
  • براق کننده و جلا دهنده
  • مقاوم در برابر شوره
  • ضداب
  • مقاوم دربرابر شوینده
  • چسبندگی بالا
  • نصب و استفاده راحت
  • افزایش زیبایی و شفافیت

رزین براق کننده سنگ

پیشنهاد مطالعه : رزین براق کننده سرامیک و سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟

رزین ها به چند دسته تقسیم می شوند؟

رزین براق کننده شامل سه دسته بندی می باشد که در این قسمت با آن ها آشنا خواهید شد:

رزین چوب

رزین چوب Wood resin یک نوع رزین براق کننده است که کاربرد آن با دیگر انواع رزین ها متفاوت است. از این رزین های براق کننده داخل صنعت ساختمان سازی استفاده می کنند که معمولاً پرکاربردترین آن رزین چوب ترمو است؛ یعنی که این محصول را به کار می‌ گیرند تا براقیت چوب کاملا مشخص شود و یک لایه محافظت کننده به وجود بیاید که مانع از نفوذ حشرات و ایجاد ترک و پوسیدگی خواهد شد.

رزین سنگ

رزین براق کننده سنگ، در صنعت ساختمان سازی پر کاربرد و پر طرفدار است. همانطور که می‌ توانید از نامش حدس بزنید، از آن برای پر کردن هرگونه درز و منفذ لابلای سنگ های ساختمانی استفاده می‌ کنند که مقاومت و دوام مصالح را در حد خیلی بالا حفظ می کند و می تواند آب، رطوبت و اشعه خورشید را به خود جذب کند و مانع خراب شدن آن شود.

معمولا از این محصول روی سنگ های تزیینی و آنتیک ها هم استفاده می کنند. علت هم این است که این سنگ ها منافذ باز زیادی دارند و حتماً باید با ماده ای لابلای آن ها را پر کرد. اگر بخواهیم یک نوع از این سنگ پرکاربرد را نام ببریم، باید به رزین تراورتن اشاره کنیم. به خاطر ظاهری که دارد، خیلی از افراد آن را ترجیح می دهند که روی نمای ساختمان خود استفاده کنند. از طرفی استفاده از آن هم کاملا راحت است و شما را به سختی نمی‌ اندازد؛ اما اگر از این رزین براق کننده به مقدار زیاد استفاده کنید، ظاهر طبیعی سنگ را از بین می برد.

رزین براق کننده آجر نما

یکی دیگر از انواع رزین براق کننده؛ رزین آجر است که برای ساختمان سازی به شدت کاربرد دارد. در واقع به آن رزین براق کننده آجر هم می گویند. زمانی که از آن ها استفاده می‌ کنید، شوره زدگی و سفیدی اتفاق نمی افتد و باعث می شود که درزها و شکاف ها به خوبی پوشانده شوند و در نتیجه آب و رطوبت به این ناحیه نفوذ نکند. از طرفی مصالحی که با رزین استفاده می شوند، به اندازه کافی براق هستند و نمای ساختمان را خیلی شیک و منحصر به فرد می کنند.

رزین براق کننده را از کجا تهیه کنیم؟

طبق همه اطلاعاتی که در اختیارتان قرار داده شد، حتما متوجه شده اید که رزین براق کننده چیست و فقط برایتان سوال ایجاد شده که آن ها را از کجا تهیه کنید. خوشبختانه سایت دیجی چسب این امکان را در اختیار شما قرار می‌ دهد که بتوانید از انواع رزین های براق کننده اطلاعات کافی پیدا کنید تا بتوانید خرید مناسب و دقیقی داشته باشید. وقتی که وارد این سایت می شوید، می توانید با توجه به نیازی که دارید، رزین براق کننده را سرچ کنید و بعد از اینکه نتایج جستجو برای شما بارگذاری شد، از بین انواع رزین ها؛ بهترین را انتخاب کنید که البته حتما باید بودجه مالی خود را هم در نظر بگیرید؛ اما به هرحال طیف انتخاب بسیار گسترده‌ای در اختیار شما قرار می گیرد که باعث می شود به سختی نیفتید و بالاخره به آنچه که مدنظرتان است، دست پیدا خواهید کرد.

کلام آخر

اطلاعات موجود در این مقاله باعث می شود تا شما بتوانید قبل از اینکه دست به خرید رزین براق کننده بزنید، با انواع آن آشنا شوید. مهم تر از همه اینکه اکنون می دانید برای خرید این ابزار کاربردی باید به سایت دیجی چسب مراجعه کنید که انواع و اقسام آن ها را در اختیارتان قرار می دهد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما