معرفی انواع چسب بتن ضد آب

انواع چسب بتن ضد اب

آیا با انواع چسب بتن ضد اب آشنایی دارید؟ آیا می دانید چسب بتن ضد آب چه کاربردی دارد؟ در این مقاله سعی داریم به معرفی انواع چسب بتن ضد آب بپرردازیم، چسب بتن ضد آب به طور مایع و ویژه آب بندی با ظاهر شیری رنگ است که بعد از مصرف کاملا بیرنگ خواهد شد.

 چسب بتن ضد آب در برابر ضربه، رطوبت، آتش، سرما، نور، گرما و حریق کاملا مقاوم است و عمر آن نیز مانند عمر سیمان در ملات خواهد بود. استفاده از این محصول علاوه بر صرفه اقتصادی، باعث به وجود آمدن مقاومت و استحکام بیشتر در سازه، سبک سازی سازه، آنتی ‌باکتریال شدن و بالا رفتن سرعت عملیات خواهد شد. ما در این متن سعی داریم انواع چسب بتن ضد آب، کاربرد و ویژگی های آن را برایتان بیان کنیم تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

چسب بتن ضد آب چیست؟

چسب های بتن ضد آب انواع گوناگونی دارد که به طور کلی سه نوع اپوکسی،  پلیمری یا لاکتس و آب بندی تقسیم می ‌شوند. از این محصول برای ترمیم بتن و  افزایش خصوصیات شیمیایی و مکانیکی آن استفاده خواهد شد. جهت خرید چسب می توانید به لینک سایت آن مراجعه فرمایید.

انواع چسب بتن ضد اب

امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری محصولات نوین جایگزین محصولات قدیمی در صنعت ساختمان سازی شده اند. که یکی از پر کار برد ترین آن ها چسب بتن ضد آب است انواع چسب بتن ضد آب در ادامه مطالب عبارتند از:

  • چسب بتن آب بندی:

مایع غلیظ پلیمری که حالت امولسیونی دارد، چسب بتن آب بندی نام دارد. استفاده از این چسب مقاومت خمشی، کششی و دوام بتن را بیشتر خواهد کرد از چسب بتن آب بند به طور معمول برای کار های تعمیراتی استفاده می شود. زیرا اگر این چسب را با ملات مخلوط کرد، یک ترکیب همگن و یکنواخت به دست می آید. که از تراوش آب و تفکیک دانه های ریز و درشت جلوگیری می کند و باعث افزایش میزان چسبندگی بتن تازه با ملات قدیمی می شود.

این نوع چسب قبل از خشک شدن قابلیت انحلال داشته و بعد از خشک شدن در آب به هیچ وجه حل نمی شود.

  • کاربرد چسب بتن آب بندی

بیشترین استفاده چسب بتن ضد آب در سر ستون، ضد آب کردن چسب های کاشی، خمیری و پودری، استخر، چسب سنگ برای استفاده در سرویس های بهداشتی، آبنما، انواع سقف، نمای ساختمان، آب بندی بلوک، محوطه سازی، جداول، موزاییک و همه سازه هایی که در مقابل عوامل جوی، رطوبت، آب و تابش مستقیم خورشید هستند به کار می ‌رود که می تواند مناسب ترین جایگزین برای موادی مانند ایزوگام، قیر گونی و مواد نفتی باشد.

  • چسب بتن ضد آب اپوکسی

این محصول دو جزئی بر پایه زرین اپوکسی است که مقاومت مکانیکی، قدرت چسبندگی و دوام بتن را بسیار خواهد کرد و مناسب ترین گزینه برای چسباندن بتن جدید به بتن قدیم خواهد بود. با توجه به سازه می توان از این محصول به عنوان آب بند کننده قوی داخلی بتن استفاده کرد.

برای استفاده از این محصول باید دو ماده را ترکیب کرده و بعد از چند دقیقه میکس با برس روی سطح به کار برد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه ترمیم را شروع کرد این چسب قدرتمند بر پایه زرین اپوکسی مقاومت مکانیکی قدرت چسبندگی و دوام بالایی دارد و اغلب برای پیوند بتن جدید و قدیم به کار می رود.

  • چسب بتن لاکتس یا پلیمری

چسب بتن ضد آب با خواص آب بندی به صورت مایع برای افزایش مقاومت شیمیایی، افزایش چسبندگی ملات و بتن پایدار بودن در برابر ضربه، و تغییرات دما در ملات های ترمیمی بتن استفاده می‌شود.

این افزودنی برپایه لاتکس، همراه سیمان و ماسه یک ملات مقاوم برای نصب کاشی معدنی، سنگ مرمر، موزاییک، سرامیک روی دیوار و کف، سنگ های طبیعی و آجر لعابدار به کار می رود.

همچنین از این محصول برای ترمیم سازه ها نیز استفاده می شود.

  • کاربرد چسب بتن لاکتس

در محیط هایی که احتیاج به مقاومت در برابر سایش مواد شیمیایی و آب میباشد. چسب بتن لاتکس به کار میرود. به طور مثال در کارخانه صنایع غذایی، کشتارگاه، کارخانه های لبنیات و استخرها بیشترین کاربرد را دار.  امکان دارد از این محصول برای بهبود خصوصیات ملات های سیمانی برای اضافه شدن به دوغاب، چسب های پایه سیمانی و نصب کاشی استفاده شود.

 

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما