انواع چسب درزگیر سیلیکون

انواع چسب درزگیر سیلیکون

به طور کلی، چسب های درزگیر، مواد شیمیایی هستند که از عبور مایعات و سایر مواد از سطوح و اتصالات مکانیکی جلوگیری می کنند. درزگیرها همچنین مسیر نشت هوا، ورود حشرات، گرد و غبار، صدا و گرما را مسدود می‌ کنند. طیف گسترده ای از درزگیرها در بازار موجود است که ویژگی های آن ها متفاوت است. چسب درزگیر سیلیکون یکی از انواع چسب درزگیر است.

در این مقاله قصد داریم کاربردهای انواع چسب درزگیر سیلیکون را بررسی کنیم.

چسب های درزگیر معمولاً برای بستن دهانه‌ و درزهای بین سطوح استفاده می‌ شوند. در جایی که از مواد دیگری مانند بتن و ملات را نمی‌ توان استفاده کرد، چسب های درزگیر استفاده می شوند.

همه ی چسب های درزگیر سه عملکرد اساسی زیر را انجام می دهند:

  • پر کردن شکاف ها، درزها و اتصالات  بین دو یا چند سطح
  • ایجاد یک مانع غیر قابل نفوذ و محافظ که مواد خارجی نمی توانند از آن عبور کنند.
  •  آب بندی درزها و سطوح در طول عمر مورد انتظار، تحت شرایط محیط

چسب درزگیر سیلیکون چیست؟

چسب درزگیر سیلیکون یک نوع درزگیر ضد آب، همه کاره و انعطاف پذیر با کاربردهای فراوان است.درزگیرهای سیلیکونی به دلیل انعطاف پذیری و دوام بیشتر نسبت به سایر انواع درزگیرها، کاربردهای بیشتری دارند.

درزگیر های سیلیکونی کاربرد گسترده ای در مصارف خانگی، صنعت ساخت و ساز، خودروسازی،ساخت آکواریوم و حتی قایق سازی دارند. بهترین نوع چسب درزگیر ضد آب، چسب درزگیر سیلیکون است.

درزگیرهای سیلیکونی معمولاً هنگام استفاده دارای قوام  و ژل مانند هستند. سپس پس از خشک شدن در شرایط دما و رطوبت مناسب در طی یک دوره زمانی، به بافتی مستحکم تر و لاستیک مانند تبدیل می شوند.

ویژگی های چسب درزگیر سیلیکون

از ویژگی های چسب های درزگیر سیلیکون موارد زیر را می توان برشمرد :

  • طول عمر بالا
  • ضد آب
  • چسبندگی بالا در مصالح ساختمانی و شیشه
  • مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی
  • حفظ رنگ
  • الاستیک و پایدار
  • انعطاف پذیری بالا
  • استفاده آسان
  • مقاوم در برابر اشعه ماورای بنفش
  • مقاومت در برابر درجه حرارت بالا و پایین

انواع مختلف چسب درزگیر سیلیکون

چسب درزگیر سیلیکون انواع مختلفی دارد که برخی از آن ها کاربردها و قابلیت‌ های خاصی دارند. در این قسمت به معرفی تعدادی از انواع چسب درزگیر سیلیکون پر کاربرد می پردازیم.

چسب درزگیر سیلیکون بهداشتی

این نوع درزگیر سیلیکونی در ترکیب خود نوعی قارچ کش دارد. استفاده از آن در سطوحی که همواره در معرض رطوبت و آب هستند، از رشد کپک و قارچ جلوگیری می کند. این نوع از چسب درزگیر سیلیکون بهترین نوع برای درزگیری و آب بندی درزها در سرویس بهداشتی و حمام ، اطراف وان و دوش است.

چسب درزگیر سیلیکون شیشه

نوع دیگری از درزگیر های سیلیکونی، در گیر سیلیکون شیشه است.

این درزگیر سیلیکون چسبندگی بسیار خوبی به شیشه می دهد و بعد از خشک شدن کاملاً صاف می شود. در پانل‌ های شیشه‌ ای و آب‌ بندی لبه شیشه در پنجره‌ های UPVC و درها بسیار استفاده می‌ شود.

چسب سیلیکون با دمای بالا

این چسب درزگیر سیلیکون نوعی اپوکسی محکم است،که برای محیط هایی با دمای بالا مناسب است.

زیرا این چسب سیلیکون برای مقاومت در برابر دماهای بالا (معمولاً تا 260 درجه سانتیگراد، اما برای درجه حرارت 300 درجه سانتیگراد نیز موجود است) طراحی می شود. این چسب اغلب در تجهیزات برقی و صنعتی، چسباندن واشر خودرو، تجهیزات الکترونیکی ولتاژ بالا و آب بندی سیستم های گرمایشی و تهویه کاربرد دارد.

چسب درزگیر سیلیکون آکواریوم

یکی از انواع چسب درزگیر سیلیکون که بسیار سخت است، چسب سیلیکون آکواریوم است. این چسب برای چسباندن و آب بندی شیشه در ساخت آکواریوم استفاده می شود. از چسب های درزگیر سیلیکون ساختمانی برای ساخت تنگ و آکواریوم ماهی استفاده نکنید.

چسب درزگیر سیلیکون خنثی یا نوترال

این نوع درزگیر سیلیکونی کاملا بدون بو، خنثی و بدون اثر است. این نوع از درزگیر سیلیکونی در زمان گرفتن و خشک شدن  از خود الکل آزاد می کند.

از ویژگی های آن چسبندگی بهتر برای موادی از جمله پلاستیک، شیشه، سنگ، سرب و آلومینیوم می توان اشاره کرد.

چسب درزگیر سیلیکون خنثی بهترین گزینه برای نصب آینه است که هیچ آسیبی را به جیوه وارد نمی کند.

این نوع درزگیر در مقایسه با انواع دیگر قیمت بالاتری دارد. علاوه بر این مدت زمان خشک شدن این چسب درزگیر بسته به ضخامت، دما و شرایط رطوبت یک تا پنج روز است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما