انواع چسب چوب بی رنگ

انواع چسب چوب بی رنگ

کاربرد چسب چوب بی رنگ: چسب چوب یکی از لوازم پرکاربرد محسوب می‌ شود که البته انواع مختلف و متفاوتی دارد. فرمولاسیون این چسب با دیگر انواع چسب ها نیز متفاوت است. یکی از نکاتی که در مورد انتخاب چسب چوب باید مد نظر قرار دهید، این است که این چسب ها بعد از خشک شدن، به خودشان رنگ می گیرند و به خاطر همین باید از چسب چوب بی رنگ استفاده کرد که در این مقاله با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربرد چسب چوب بی رنگ چیست؟

کاربرد این چسب چوب زمانی کاملا مشخص می شود که شما در حال تعمیر یک وسیله هستید یا می خواهید آن را مرمت و بازسازی کنید. اگر  نمی خواهید جای شکستگی به چشم بیاید، باید از چسب چوب بی رنگ استفاده کنید. از طرفی برای هر وسیله ای که قرار است آن را ترمیم کنید، باید چسب چوب مخصوص به کار ببرید؛ اما تنوع آنقدر زیاد است که شاید خودتان هم سردرگم شوید. به خاطر همین در ادامه انواع چسب چوب های بی رنگ را به شما معرفی خواهیم کرد تا راحت تر انتخاب کنید.

انواع چسب چوب بی رنگ

چسب چوب ها انواع مختلفی دارند. رنگی که این چسب بعد از خشک شدن به خودش می گیرد، بستگی به پایه چسب دارد اما اکثر آن ها بعد از اینکه خشک می شوند به رنگ قهوه‌ای متمایل به نارنجی در می آیند.

چسب PVA سفید

این چسب چوب از ترکیب رزین مصنوعی و پلی وینیل استات ساخته شده و کاملاً هم با کیفیت است. ویژگی های مخصوص به خودش را دارد که معمولاً در آن از پلی وینیل استات اصلاح شده استفاده می کنند، خیلی سریع خشک می شود، قدرت چسبندگی بسیار خوبی دارد و اکثر نجاران و یا درودگران از آن استفاده می کنند. در برابر آب هم مقاومت بسیار بالایی دارد. ظرفی که این چسب را داخل آن می ریزند رنگ سفید دارد و به خاطر همین به آن چسب PVA سفید هم گفته می شود. بعد از این که خشک می شود، کاملا شفاف و بی رنگ خواهد شد.

چسب چوب زرد

این نوع از چسبِ چوب به چسب نجاری هم معروف است. خیلی شبیه به چسب PVA سفید است. رزین های بسیار چسبناک داخل این چسب قرار گرفتند که باعث می شود در برابر آب، رطوبت و حرارت کاملاً مقاوم باشد. بعد از این که خشک می شود؛ ممکن است طیف رنگی آن از زرد تا قهوه ای را شامل شود اما به طور کل رنگ نهایی بستگی به این دارد که زمانی که با آن کار می کردید، چه رنگی را اضافه کرده اید.

چسب سیانواکریلات

این چسب ها همان چسب قطره ای معمولی هستند که به صورت رقیق یا غلیظ در اختیار افراد قرار می گیرند. اگر انواع رقیق را انتخاب کنید، خیلی زود خشک می شوند اما انواع غلیظ آن ها برای اینکه خشک شوند، به مدت زمان بیشتری نیاز است. برای پر کردن منافذ و درز ها از آنها استفاده می شود. برای چسباندن ام دی اف و چوب های متخلخل هم از این نوع چسب چوب کمک می گیرند و بعد از اینکه خشک می ‌شوند، کاملا شفاف و بی رنگ هستند. در صورتی که انواع غلیظ، این شفافیت و بی رنگی را  ندارند.

چسب سیانواکریلات

چسب پلی اورتان

پلی اورتان چسبی است که برای چسباندن چوب، آن را طراحی نکرده ‌اند. کاربرد این چسب برای چسباندن پلاستیک، سرامیک، فلز، لاستیک یا پارچه است. بعد از این که خشک می شود تا حد زیادی ماده کف آلود یا فومی شکل از آن بیرون می زند که انبساط پیدا کرده و می توانید این مواد را با سمباده یا از طریق تراشیدن از بین ببرید. به خاطر همین خیلی از افرادی که ظاهر نهایی کار برایشان مهم است، از این چسب استفاده نمی‌ کنند اما به هر حال این چسب چوب بی رنگ در برابر آب مقاومت بسیار زیادی دارد و حتی برای پروژه های فضای باز هم از آن کمک می گیرند. بعد از اینکه خشک می شود، رنگ آن به قهوه ای تبدیل خواهد شد.

کلام آخر درباره کاربرد چسب چوب بی رنگ و انواع آن

با وجودِ تمام اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم، متوجه شده ‌اید که کاربرد انواع مختلف چسب چوب بی رنگ با یکدیگر متفاوت است؛ اما فروشگاه دیجی چسب تمام این محصولات را در اختیارتان قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید انواع چسب چوب ها را با توجه به نیازتان انتخاب کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما