بهترین چسب برای چسباندن پلاستیک کدام است؟

وقتی صحبت از چسب می شود، هیچ فرمول خاصی وجود ندارد که برای انواع مواد مناسب باشد. چسبی که به خوبی با نجاری کار می کند روی فلز کار نمی کند و بالعکس. اگر می خواهید با پلاستیک سخت کار کنید، باید بدانید که چسب های خاصی برای آن ماده نیز وجود دارد. در این مقاله از دیجی چسب شما را با انواع چسب برای چسباندن پلاستیک آشنا می کنیم که می توان به چسب کاشی ضد اسید نیز اشاره نمود.

چسب پلاستیک چیست؟

پلاستیک در کاربردهای بی شماری از اسباب بازی گرفته تا فضاپیما استفاده می شود. ترکیب منحصر به‌ فرد انعطاف پذیر و بادوام آن، آن را فوق‌ العاده مفید می‌ سازد. اما هنگام تعمیر پلاستیک با چسب نیز مشکلاتی ایجاد می‌ شود، زیرا بسیاری از چسب ها می‌ توانند با پلاستیک حل شوند یا نتوانند به درستی به پلاستیک متصل شوند. شما باید چسب مناسب برای چسباندن پلاستیک را پیدا کنید و محصول باید برای نوع پلاستیک خاص شما باشد.
برای اکثر پروژه‌های خانگی، بهترین چسب برای پلاستیک، سوپر چسب، اپوکسی یا چسب سیمانی است. اما درنهاین چسب مناسب برای شما بستگی به محصول و زمان شما دارد. استفاده از سوپر چسب آسان است و برای تعمیرات کوچک عالی است، اما چسب اپوکسی می تواند چسبندگی قوی تری ایجاد کند.
انتخاب بهترین چسب برای چسباندن پلاستیک سخت نیز با توجه به تعداد گزینه های موجود در بازار کار بسیار دشواری است.اطلاعات بیشتر درباره خرید چسب

انواع چسب برای چسباندن پلاستیک

چسب سیانواکریلات

سیانواکریلات که معمولاً به عنوان سوپر چسب نیز شناخته می شود، یک چسب بسیار قوی است که تقریباً همه چیز را ثابت می کند.
تنها ایراد آن این است که روی پلاستیک سخت با سطح صاف کار نمی کند. اما اخیراً برخی از شرکت‌ ها سیانواکریلاتی را ارائه کرده‌اند که می‌تواند انواع پلاستیک را بچسباند.
روش دیگر استفاده از آنها بر روی پلاستیک سخت این است که از کاغذ سنباده استفاده کنید و سطح را خراش دهید تا سوپر چسب کار کند.

اپوکسی

وقتی صحبت از چسباندن پلاستیک به میان می آید، اپوکسی یکی از عملی ترین گزینه های موجود است. اپوکسی با فرمول دو جزئی (رزین و هاردنر) ساخته می شود. استفاده از اپوکسی چسبندگی بسیار قوی تری را ایجاد می کند.
شاید در مورد  مخلوط کردن چسب های دوجزیی نگرانی هایی وجود داشته باشد، اما با دنبال کردن دستورالعمل ارئه شده این کار بسیار ساده خواهد بود.
اپوکسی روی انواع پلاستیک به خوبی کار می کند. حتی برای چسباندن سطوح پلاستیکی ناهموار و پر کردن شکاف ها پلاستیک بهترین گزینه است. چسباندن صحیح برخی از چسب های اپوکسی کمتر از 10 دقیقه طول می کشد و برخی از آنها ممکن است تا 12 ساعت نیز طول بکشد.

چسب سیمانی

پرکاربردترین چسب برای پلاستیک سخت، چسب سیمانی است. این چسب متخصص در اتصال مواد پلاستیکی است و از فرمول دو بخشی مانند اپوکسی استفاده می کند. چسب سیمانی در دو جز حلال و پرکننده عرضه می شوند، تا پیوندی مناسب و محکم ایجاد کنند.
با این حال، یک نقطه ضعف در چسب سیمانی وجود دارد و آن این است که آنها با هیچ ماده دیگری سازگار نیستند. بنابراین، اگر قصد دارید اقلام پلاستیکی خود را با مواد دیگر بچسبانید، این نوع چسب پلاستیک گزینه خوبی نیست.

نکاتی برای چسباندن پلاستیک

چسباندن پلاستیک کار چندان سختی نیست. در این قسمت چند نکته برای آسان کردن اتصال پلاستیک آورده شده است:

  • سطح پلاستیکی را تمیز کنید. قبل از چسباندن، همیشه پلاستیک را با صابون بشویید، از یک پاک کننده مخصوص پلاستیک استفاده کنید یا پلاستیک را در الکل ایزوپروپیل خیس کنید تا تمیز شود. سپس آن را کاملا خشک کنید. برای به حداقل رساندن باقیمانده روغن از دست زدن به پلاستیک خودداری کنید.
  • سطح پلاستیک را سنباده بزنید. برای ایجاد یک سطح ناهموار برای چسباندن چسب، پلاستیک را با سنباده، برای مدت کوتاهی سنباده بزنید.
  • برای استفاده دقیق تر از چسب پلاستیک، از یک قلم مو کوچک یا نوک سوزن استفاده کنید.
  • در صورت نیاز اجزا را مخلوط کنید. اپوکسی ها یا چسب های دو جزئی بادوام هستند، اما نیاز به آماده سازی دارند. دستورالعمل های محصول خود را برای نسبت های ترکیبی به دقت بخوانید. طبق دستور مخلوط کنید تا چسب پلاستیک فعال شود.
  • برای چسبیدن قطعات را محکم نگه داشتن در کنار هم نگه دارید. زمان خشک شدن چسب می تواند از چند دقیقه تا 24 ساعت متغیر باشد، بنابراین دستورالعمل های چسب پلاستیک خود را بررسی کنید.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما