دلیل استفاده از بتونه اکریلیک برای سرامیک

دلیل استفاده از بتونه اکریلیک برای سرامیک

دلیل استفاده از بتونه اکریلیک Acrylic Putty برای سرامیک: دکوراسیونِ یک واحد آپارتمان به عوامل گوناگونی بستگی دارد، اما یکی از اصلی ‌ترین آن ‌ها، دیوارها هستند که نقش مهمی را در زیباتر کردن محیط ایفا می ‌کنند، زیرا گسترده ‌ترین سطوح موجود در یک اتاق می باشند که در نگاه اول دیده می ‌شوند. تغییر رنگ دیوار ها، متناسب با لوازم موجود یک اتاق باعث ایجاد فضایی دلنشین می ‌شود، به همین دلیل افراد پس از ورود احساس خوشایندی دارند. با آن که سازگاری رنگ انتخاب شده با دیگر لوازم موجود در اتاق بسیار اهمیت دارد اما این یکنواختی و نظم هنگام رنگ کردن است که زیبایی آن را دوچندان می ‌کند. روش ‌های گوناگونی برای یکدستی رنگ دیوار وجود دارد اما استفاده از بتونه اکلیل ‌دار یکی از رایج ‌ترین روش ‌های موجود است که افراد زیادی از آن استفاده می ‌کنند؛ اگر شما نیز دلیل استفاده از بتونه اکلیل ‌دار را نمی‌دانید و شناختی نسبت به آن ندارید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید زیرا در این مقاله به طور مفصل به معرفی آن پرداخته ‌ایم.

بتونه ‌کاری سرامیک چیست؟

گاهی سرامیک ‌ها دچار مشکلاتی نظیر ترک ‌خوردگی می ‌شوند؛ اما امکان تعویض آن ‌ها وجود ندارد؛ در این زمان بهترین راه‌ حل استفاده از رنگ ‌آمیزی سرامیک است؛ زیرا در این روش ابتدا با گچ تمامی شکاف ‌های آن‌ها پوشش داده می ‌شود، پس از خشک شدن سنباده کشیده و از بتونه اکریل دار برای ایجاد سطحی صاف استفاده می‌ شود. جهت آشنایی و خرید چسب درزگیر ضد آب می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

بتونه اکریلیک برای سرامیک چیست؟

بتونه یکی از ملزومات فرآیند نقاشی ساختمان است؛ چرا که باعث می ‌شود دیوار های داخلی آپارتمان و سرامیک‌های به کار رفته در آن، برای مدت زمان طولانی، صاف و بدون ترک ‌خوردگی باقی بمانند. بتونه ‌ها بر اساس مواد به کار رفته در ساخت شان دارای انواع گوناگونی هستند. بتونه اکریلیک برای سرامیک نیز یکی از معروف ‌ترین و پرکاربردترین بتونه‌های موجود در بازار است که به عنوان یک لایه زیرین مقاوم در برابر مواد قلیایی است؛ زیرا بر پایه رزین ‌های اکریلیک بوده و با ترکیب پودر های معدنی و رنگ به دست می ‌آید که برای سطوح مختلفی مانند سطوح گچی، سیمانی و چوبی به کار می ‌رود.

انواع بتونه اکریلیک یا اکلیل‌ دار

بتونه ‌های اکریلیک کاربرد زیادی دارند؛ به همین خاطر در انواع گوناگونی تولید می ‌شوند و دارای ترکیبات متفاوتی هستند اما از معروف ‌ترین آن ‌ها می ‌توان به بتونه روغنی، بتونه پلاستیک و بتونه اکریلیک چوب اشاره کرد که اکثر افراد از آن برای بتونه ‌کاری سرامیک خانه خود استفاده می ‌کنند.

دلیل استفاده از بتونه اکریلیک برای سرامیک

استفاده از بتونه اکریلیک برای سرامیک نه تنها باعث زیباتر شدن رنگ دیوار ها و سرامیک ‌ها می ‌شود بلکه مزایای دیگری نیز دارد که در این قسمت به آن ‌ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده آسان

استفاده از این بتونه بسیار آسان است ؛ زیرا تنها باید سطح را سنباده زده و آن را در دو لایه با چاقوی بتونه بر روی ناهمواری‌ ها مالید.

ماندگاری بالا

این بتونه چسبندگی بسیار زیادی دارد و به همین دلیل ماندگاری رنگ بر روی دیوار یا سرامیک را افزایش می‌ دهد و باعث زیادتر شدن طول عمر رنگ به کار رفته می ‌شود.

صرفه‌ جویی در هزینه

بتونه اکریلیک برای سرامیک را می ‌توان در حجم‌ های مختلف با قیمت مناسبی تهیه کرد و به همین دلیل در مقایسه با دیگر روش‌ های موجود برای زیباتر کردن دیوار ها از قیمت مقرون ‌به‌ صرفه‌ای برخوردار است.

صرفه‌ جویی در زمان

با آن که باید در دو مرحله از بتونه اکریلیک برای سرامیک استفاده کرد؛ اما سرعت خشک شدن بالایی دارد و در کوتاه‌ ترین زمان خشک می ‌شود. در صورتی که بخواهید فاصله دقیق بین کاشی و سرامیک را تنظیم نمایید به شما صلیب سرامیک کاری را پیشنهاد می دهیم.

استفاده چند کاره

این بتونه به دلیل ترکیباتی که دارد، از سنباده‌ خوری خوبی برخوردار است و برای درزگیری، تسطیح و هموار سازی سطوح مختلفی مانند گچی، سیمانی و چوبی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

محافظت از دیوار

این بتونه همانند یک لایه محافظتی عمل می ‌کند؛ زیرا دیوار را ضد آب کرده و رطوبت را حفظ می ‌کند.

دلیل استفاده از بتونه اکریلیک برای سرامیک و محافظت از دیوار

زیبایی دیوار

همانطور که گفته شد یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی دیوار یکدستی سطح آن است که توسط بتونه انجام می‌ شود؛ چرا که بتونه فرورفتگی ‌ها را به طور کامل از بین می ‌برد.

کلام آخر

حال که با دلایل استفاده از بتونه اکریلیک برای سرامیک آشنا شدید و دانستید استفاده از آن برای دیوار به چه میزان اهمیت دارد، می ‌توانید آن را از سایت دیجی ‌چسب در حجم‌ های مختلف با قیمت مناسب و کیفیت بالایی تهیه کنید تا دیوار های زیبا در محل کار یا خانه خود داشته باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما