روش استفاده از اسپری ضد شوره آجر

روش استفاده از اسپری ضد شوره آجر

احتمالا شما هم وقتی به یک ابزار فروشی رفته اید، اسپری ضد شوره آجر به چشم تان خورده باشد. شاید شما هم آجر هایتان کثیف شده باشد و فکر کنید که از این محصولات استفاده کنید؛ اما بهتر است که از قبل در مورد آنها اطلاعات داشته باشید؛ زیرا اگر کاربرد و روش استفاده انها را درست ندانید، نمی توانید به درستی و با کیفیتی که می خواهید در پروسه کاری که انجام می دهید، به کار بگیرید.  این مقاله به شما کمک می‌ کند تا نیاز خود را درست تشخیص دهید.

اسپری ضد شوره آجر چیست؟

اسپری ضد شوره آجر همانطور که از نامش پیداست و احتمالا خیلی از شما میتوانید حدس بزنید، محصولی می باشد که از آن برای جلوگیری از ایجاد سفیدک و شوره داخل آجر استفاده می‌ کنند. در واقع محلولی است که باعث شوره زدایی می شود. اگر این محصول نباشد، آسیب‌ های زیادی به نمای آجر وارد می گردد که علت آن هم میزان بالای سولفات و ملات است؛ اما این ماده باعث می‌ شود تا این سفیدک ها به خوبی پاک شوند.

ویژگی این اسپری ها چیست؟

خیلی از شما این سوال برایتان پیش می آید که ویژگی اسپری ضد شوره آجر چیست و چه خاصیتی دارد که باعث شده تا از یک اسپری معمولی مجزا باشد. مهم ترین ویژگی آن ها شامل موارد زیر است:

  • مقاومت بالا در برابر هرگونه ماده اسیدی
  • مقاومت بالا در برابر همه مواد شوینده
  • قابلیت نفوذپذیری بالا به سطوح

نکات مهم درباره اسپری ضدشوره آجر

البته همه اینها به شرطی اتفاق می‌ افتد که شما محلول را دور از نور مستقیم خورشید و در دمای مناسب قرار دهید که دمای مناسب برای آن بین ۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد تا اسپری بتواند کار خود را دقیق، درست و اصولی انجام دهد.

نکات مهم درباره اسپری ضدشوره آجر

نکته دیگری که باید به آن دقت کنید، این است که اگر آجرکاری را به دست افراد غیر متخصص بسپارید، آجر به دوغاب یا ملات سیمانی آغشته می شود که شما در نگاه اول فکر می کنید این آلودگی ها شوره هستند و می خواهید از این اسپری استفاده کنید که انجام این کار اشتباه است. کاری که باید انجام دهید، این است که سطح را بشویید و سعی کنید آلودگیش را از بین ببرید و بعد شوره زدایی را انجام دهید. این آلودگی ها باید به طور کامل پاک شوند و نیاز به استفاده از اسپری نباشد.

چگونه از اسپری ها استفاده کنیم؟

روش استفاده از اسپری ضد شوره آجر با اسپری های معمولی متفاوت است، در واقع روش استفاده آن به شرح زیر است:

  • اول از همه شما باید روی آجر را تمیز کنید تا لکه هایی که شوره و سفیدک نیستند؛ پاکسازی شوند.
  • بعد از شستشوی کامل باید به شرایط آب و هوایی توجه کنید و ببینید که این چسب ها چند روز برای خشک شدن نیاز دارند که تقریباً این زمان بین ۱ الی ۴ روز است.
  • در مرحله بعد کافی است یک براش یا یک قلم مو بردارید و محلول ضد شوره را روی محل مورد نظر اسپری کنید.
  • بعد از یک روزِ کامل، اگر دیدید که شوره به طور کامل از بین رفته، می توانید از یک ماده آبگریز جذبی مخصوص استفاده کنید. این محصول باعث می شود تا سطح آجر کاملا در برابر هرگونه رطوبت عایق گردد و آلودگی و شوره زدگی به آن نفوذ نکند.

اسپری ضد شوره آجر را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال یک منبع معتبر هستید، توصیه ما مراجعه به سایت دیجی چسب است.  زمانی که به این سایت مراجعه می کنید، می توانید انواع اسپری ها را ببینید و با توجه به نیاز و کیفیتی که مد نظرتان دارید، بهترین را خریداری کنید. اینگونه خیالتان راحت است محصولی که خریداری می کنید؛ کیفیت بالایی دارد و محصول فیک یا تقلبی نیست و در نتیجه کیفیت کارتان را تضمین خواهد کرد.

کلام آخر

اسپری ضد شوره آجر یکی از مهم‌ترین لوازمی است که برای پاکسازی و از بین بردن سفیدک و شوره، آن را استفاده می کنند که اگر این اسپری ها وجود نداشته باشند، نمای آجر خیلی کثیف و زشت به نظر می رسد اما خوشبختانه وجود این لوازم مانع از این اتفاق شده است.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما