روش استفاده از چسب ۱۲۳ خشک شده

استفاده از چسب ۱۲۳ خشک شده

چسب ۱۲۳ جزء چسب های پرکاربرد محسوب می شود. در واقع از این چسب ها به خاطر ویژگی های خاصی که دارند؛ در انواع صنایع استفاده می‌ کنند که شاید خیلی از شما با آنها آشنایی نداشته باشید و روش استفاده درست از آن را ندانید. در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چگونه باید از چسب ۱۲۳ خشک شده استفاده کنید تا بتوانید بهترین بهره را بگیرید؛ پس با ما همراه باشید.

آیا چسب 123 زود خشک می شود؟

یکی از مزایای بسیار بزرگی که می توانیم برای این نوع از چسب ها نام ببریم، این است که خیلی سریع خشک می شوند و در نتیجه کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارند؛ اما برای خیلی از افراد شاید این یک نقص محسوب شود؛ زیرا تا بخواهند کاری را آماده کنند و از چسب Glue استفاده نمایند، متوجه می شوند که چسب ۱۲۳ خشک شده و دیگر قابل استفاده نیست.
یکی از نکات مهمی که می توانید در نظر بگیرید، این است که همه راه هایی که باعث می شود هوا به داخل چسب نفوذ کند را ببندید تا از خشک شدن چسب جلوگیری شود؛ اما به هر حال خیلی از اوقات با وجود راهکارهایی که در پیش می گیرید، باز هم یک چسب خشک در اختیار دارید. به نظر شما در این شرایط باید چه کار کرد؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ سوالتان برسید.

روش استفاده از چسب ۱۲۳ خشک شده چگونه است؟

اگر چسب ۱۲۳ خریداری کردید و متوجه شدید قبل از اینکه بخواهید آن را استفاده کنید خشک شد، نگران نباشید. شما خیلی راحت می توانید دوباره از آن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ظرف بردارید و مقداری آب جوش داخلش بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا حالت جوش آب از بین برود و کمی درجه حرارت آن افت کند. در مرحله بعد قوطی چسب را داخل آن قرار دهید، حدود ۳ دقیقه صبر کنید.
در چنین حالتی دوباره چسب مانند روز اولش می شود و قابلیت استفاده دارد که همه چسب‌ های ۱۲۳ تا یک سال می توانند چنین شرایطی را در اختیار شما قرار دهند؛ اما اگر بعد از یک سال تاریخ انقضای آنها سر برسد، دیگر با این روش هم کاری از دستتان بر نمی آید و یک چسب ۱۲۳ خشک شده در اختیار دارید.

روش استفاده از چسب ۱۲۳ خشک شده چگونه است؟

پیشنهاد مطالعه : چسب 123 میتراپل چه نوع چسبی است؟

اگر چسب ۱۲۳ جایی ریخت و خشک شد باید چه کار کنیم؟

گاهی اوقات کنترل کار از دست تان در می رود و متوجه می‌ شوید که چسب ۱۲۳ خشک شده روی سطوح وجود دارد و باید آن را پاکسازی کنید. اول از همه عجله نکنید؛ صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود تا راحت تر کارتان را انجام دهید.
در واقع در چنین حالتی باید صبور باشید، زیرا اگر در حالت خیس بخواهید آن را پاک کنید، ممکن است کل محیط لکه دار شود. در مرحله بعد به سراغ تینر و نفت بروید. اگر این چسب روی پارچه یا سطوح سخت ریخت و خشک شد، تینر کارساز خواهد بود که باعث می شود رنگ رقیق گردد و چربی ها و روغن پاکسازی شود‌؛ البته به جای آن از استون هم می‌توانید استفاده کنید.

یک روش کاربردی دیگر هم استفاده از سرکه سفید است که برای چوب، فلز، پلاستیک و پارچه هم استفاده می شود که پیوند های داخل چسب را در هم می شکند و باعث می شود که محل مورد نظر را به خوبی تمیز کنید.
اگر دو ماده بالا را در اختیار نداشتید، می توانید از آب لیمو ترش هم استفاده کنید که حتی این روش برای روی سنگ هم کاربرد دارد و می تواند جایگزین عالی، طبیعی و سالم تری به جای استون باشد که پیوندهای چسب را قطع می کند‌. کافی است یک مسواک بردارید و آن را آغشته به آب لیموی تازه کنید و چسب ۱۲۳ خشک شده را از بین ببرید و پاک کنید.

کلام آخر درباره استفاده از چسب ۱۲۳ خشک شده

با وجودِ همه راهکارهایی که در بالا در اختیارتان قرار دادیم، متوجه شدید که شما هم می‌ توانید از چسب ۱۲۳ خشک شده تان استفاده کنید و نگران این موضوع نباشید؛ اما مهمترین عاملی که باید در نظر بگیرید، این است که این چسب ها را از یک منبع معتبر تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت و اصل بودن شان راحت باشد که یکی از این منابع معتبر، سایت دیجی چسب است که همیشه بهترین ها را در اختیارتان قرار می‌ دهد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما