روش استفاده از گوه کاشی کاری

استفاده از گوه کاشی کاری

از گذشته تا کنون افراد برای زیباتر کردن خانه و شهر خود از هنر های مختلفی استفاده کرده ‌اند، یکی از این هنر ها که ماندگاری بالایی نیز دارد کاشی‌ کاری است که اغلب در زیبایی نمای بیرونی و درونی ساختمان ‌های مذهبی، مقابر، مساجد و برخی از پل‌ ها به کار گرفته می‌ شود. در کاشی ‌کاری از قطعه سنگی مصنوعی به نام کاشی استفاده می ‌شود که اغلب از جنس سفال و سرامیک هستند. یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر روی جلوه کاشی ‌ها می ‌گذارد، چینش مرتب و منظم آن است که انسان با دید چشم خود نمی‌ تواند آن را به درستی انجام دهد، به همین دلیل به وسیله ‌ای به نام گوه کاشی ‌کاری نیاز است که ما در این مقاله آن را معرفی کرده و روش استفاده از گوه کاشی کاری را توضیح خواهیم داد.

استفاده از گوه کاشی کاری2

گوه کاشی ‌کاری چیست؟

گوه کاشی‌کاری قطعه ‌ای از وسیله همتراز کاشی یا کاشی تراز است که به همراه کلیپس یا گیره به کاشی‌کار کمک می‌ کند تا قسمت ‌های ناصاف را تشخیص دهد و آن‌ ها را یکنواخت کند، همچنین اندازه‌گیری های دقیقی انجام دهد تا تمامی سطح پوشش داده شود. علاوه بر آن ؛ استفاده از گوه کاشی‌ کاری برای سنگ فرش نمودن کف، نصب پارکت و فایل ‌های چوبی کف نیز انجام می شود تا با قرارگیری درست؛ جلوه خاصی به زیبایی محیط ببخشند. بهترین گوه کاشی کاری موجود در بازار.

انواع کلیپس و گوه کاشی‌کاری

گیره و گوه کاشی‌ کاری در بنا های مختلفی به کار می ‌روند و به همین دلیل در سایز دارای انواع گوناگونی هستند که در این بخش آن‌ ها را معرفی خواهیم کرد.

  • همتراز xxl که به نام همتراز بزرگ و پایه بلند معروف است؛ نوعی از گیره و گوه‌ کاشی‌ کاری است که برای سنگ ‌هایی با ضخامت 16 الی 25 میلی ‌متر کاربرد دارد.
  • همتراز xl یا بزرگ که کاربرد زیادی در کاشی‌کاری دارد و اغلب افراد از آن استفاده می‌ کنند، اغلب برای سرامیک یا سنگ ‌های با ضخامت 7 الی 17 میلی ‌متر به کار می ‌رود.
  • همتراز small یا کوچک نوعی از گیره و گوه‌ های کاشی ‌کاری است که تنها می ‌تواند سنگ ‌هایی کوچک ‌تر از 50 * 50 با ضخامت 3 الی 8 میلی ‌متر را اندازه ‌گیری کند.

نحوه استفاده از گوه کاشی

برای استفاده از گوه کاشی‌کاری باید اصولی را رعایت کرد تا کار به درستی انجام شده و نتیجه دلخواه حاصل شود، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به توضیح صحیح نحوه استفاده از گوه کاشی ‌کاری بپردازیم تا شما هنگام به کارگیری آن دچار مشکل نشوید.

  • در مرحله اول ابتدا باید کف و پشت سنگ یا سرامیک را با ماله شانه‌ ای یا دندانه ‌دار به ملات پر سیمان یا چسب آغشته نموده؛ سپس تایل مورد نظر را در محل خود قرار می‌ دهیم، پس از آن باید لبه کلیپس را زیر کاشی یا سرامیک قرار داده و کاشی بعدی را قرار دهیم.
  • در مرحله بعدِ استفاده از گوه کاشی‌کاری به وسیله آچار همتراز، گوه کاشی را داخل کلیپس فشار می ‌دهیم که این امر موجب یکنواخت شدن سطح می ‌گردد؛ سپس تراز بودن سطح کار را کنترل کرده و پس از گیرش ملات؛ توسط ضربه با چکش پلاستیکی یا نوک کفش کار کلیپس را می‌ شکنیم و گوه کاشی کاری را آزاد می ‌کنیم.

مزایای استفاده از گوه کاشی کاری‌

استفاده از گوه کاشی کاری (Tiling) نه تنها کار را برای کاشی‌ کاران آسان‌تر کرده است بلکه دارای مزایایی است که در این قسمت از مقاله به تعدادی از آن ‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • این وسیله به دلیل آن که خود به تنهایی تمامی اندازه‌گیری ‌ها را انجام می ‌دهد، دیگر به ابزاری نیاز نیست و به همین دلیل سرعت کار افزایش می ‌یابد و زودتر تمام می ‌شود.
  • این وسیله دارای مقیاس‌ های اندازه‌ گیری و گیره است به همین دلیل مانع از تغییر اندازه‌گیری ‌های انجام شده می ‌شود و دقت را افزایش می ‌دهد.
  • گوه کاشی کاری خود وظیفه چندین ابزار دیگر مانند چسب 123 را بر عهده دارد و به همین خاطر باعث صرفه‌جویی در هزینه ‌ها نیز می ‌شود.
  • با استفاده از گوه کاشی‌ کاری می ‌توان کاشی ‌ها را تراز کرد و به یک سطح یکدست و صاف دست یافت که این امر نه تنها باعث زیبایی هر چه بیشتر محیط می ‌شود؛ بلکه ماندگاری آن ‌ها نیز افزایش می ‌یابد.

 

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما