روش های آب بندی استخر با چسب بتن ضد آب

آب بندی استخر با چسب بتن ضد آب

وقتی که صحبت از نگهداری استخر های بزرگ می شود، خیلی از افراد به این فکر می افتند که چگونه باید استخر ها را اماده سازی کرد و باید چه کار کرد که هیچ آبِ نفوذی و نشت آبی وجود نداشته باشد و مهم تر از همه اینکه استخر در برابر هرگونه مشکلات، حریق یا آتش سوزی، سرما، گرما و رطوبت سالم بماند. یکی از روش هایی که توصیه می‌ شود، روش آب بندی استخر با چسب بتن ضد آب است که در این مقاله با این روش آشنا خواهید شد.

آب بندی استخر چه اهمیتی دارد؟

آب بندی استخر Pool sealing یکی از مهم‌ ترین اقداماتی است که باید انجام دهید. زمانی که این کار را می‌ کنید، آب دیگر نشت نمی‌ کند و این مهمترین فایده این کار است. زمانی که شما از آب بند کننده  ای مانند چسب استفاده می‌ کنید، مطمئن هستید که در مدت زمان طولانی استخر از نمای بیرونی ظاهر بسیار خوبی دارد و در نتیجه عایق بندی استخر هم به خوبی انجام شده که همین باعث می‌ شود تا در برابر هرگونه سرما یا یخ زدگی کاملا مقاوم باشد و آسیبی به آن وارد نشود.

در واقع اهمیت آب بندی کردن استخر با چسب بتن ضد آب این است که عمر استخر را طولانی می کند که برای کف استخر اهمیت بسیار زیادی دارد که باید توجه کافی به آن داشته باشید، زیرا اگر به طور مناسب انجام نشود، آب به داخل استخر نفوذ می کند که همین باعث آسیب و تخریب کف استخر به مرور زمان خواهد شد.

آب بندی استخر با چسب بتن ضد آب چگونه انجام می شود؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می توان چسب بتنی را برای آب بندی کردن استخر استفاده کرد؟ بله. این روش یکی از مطمئن ترین ها و کاربردی ترین راهکارهای آن محسوب می‌ شود. در واقع چسب بتن ضد آب بر پایه رزین های امولسیونی است که چسبندگی بتن در آن خیلی زیاد است؛ همچنین دارای چسبندگی ملات می باشد. یعنی بتن جدید به بتن قدیمی کاملاً چسبندگی پیدا می‌ کند، نفوذپذیری ندارد، مقاومت فشاری و کششی اش کاملاً مناسب است و باعث می شود که بتن در برابر هرگونه سرما و یخ زدگی مقاوم باشد. از طرفی خاصیت ضد باکتریایی هم دارد.

وقتی که می خواهید استخر و سازه را با چسب بتن ضد آب، آب بندی کنید، بسیار مهم است که یک چسب مناسب انتخاب کنید تا کارتان درست پیش برود. قبل از اینکه به سراغ استفاده از این روش بروید، باید از پرایمر آب بندی که مخصوص استخر است، استفاده کنید و بعد چسب را به کار بگیرید. در واقع این چسب ها روی کاشی استخر نصب می شوند که بعد از آن هم به سراغ پودر بندکشی می روند تا درزهای کاشی را بگیرند.

پیشنهاد مطالعه : ضد یخ بتن

آب بندی استخر با چسب بتن ضد آب چگونه انجام می شود؟

چسب بتن ضد آب برای این کار چه ویژگی هایی دارد؟

این چسب ها ویژگی های خاصی دارند که از طریق آنها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید:

  • حالت چسب برای انجام این کار باید به شکل یک محلول خامه ای به رنگ سفید باشد.
  • چسبِ مخصوص آب بندی استخر چسب مایع است.
  • این چسب ها رنگ شیری دارند که بعد از مصرف، کاملاً بی رنگ می شوند.
  • در برابر هرگونه گرما، سرما، رطوبت، آتش سوزی، نور و ضربه کاملا مقاوم هستند و عمر آنها به اندازه عمر سیمان داخل ملات است.

چسب بتن ضد آب را از کجا تهیه کنیم؟

چسب بتن ضد آب را از کجا تهیه کنیم؟

خوشبختانه سایت دیجی چسب انواع و اقسام چسب های بتن ضد آب را برای در اختیار شما قرار می دهد و یک منبع بسیار معتبر است که می‌ توانید چسب را از آن را خریداری کنید و از کیفیت آنها راضی باشید. مهم تر از همه اینکه از قبل قیمت را ببینید و متناسب با بودجه خود خرید کنید.

کلام آخر

با وجود اطلاعاتی که از این مقاله کسب کردید، متوجه شدید که چسب بتن ضد آب یکی از بهترین ها برای آب بندی استخر محسوب می شود که تضمین می کند استخر در برابر هرگونه گرما، سرما و رطوبت کاملاً مقاوم باشد و نشت آب در آن به وجود نیاید و با خیال راحت این کار را انجام دهید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما