روش های براق کردن سنگ آنتیک

سنگ آنتیک چیست؟

احتمالا خیلی از شما در منزل از سنگ آنتیک استفاده می کنید؛ اما بعد از مدتی متوجه گرد و خاک، دوده، کثیفی و آلودگی روی این سنگ ها می شوید که باعث می شود به اندازه قبل براقیت نداشته باشند. در این مقاله قصد داریم برایتان توضیح دهیم که روش های براق کردن سنگ آنتیک چیست و چگونه باید این سنگ ها را نگهداری کنید که به بهترین شکل ممکن و زیباترین حالت خودشان باشند.

سنگ آنتیک چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد براق کردن این سنگ ها با شما صحبت کنیم، اول باید تعریف دقیقی از این سنگ ها داشته باشیم. سنگ آنتیک سنگی است که قطعات شکسته و خرده سنگ ها را کنار هم قرار می دهد که از طریق چسب هایی به نام پایه رزین براق کننده به یکدیگر متصل می شوند. در نتیجه یک سنگ جذاب و بی نظیر به وجود می‌ آید که خاصیت دکوری دارد. این سنگ ها را معمولا از سنگ های طبیعی درست می کنند  که اتفاقا؛ جذابیت بیشتری هم خواهند داشت.

چگونه سنگ آنتیک را براق کنیم؟

اگر به دنبال روش های براق کردن سنگ آنتیک هستید، نگران نباشید. زیرا راهکارهای زیادی وجود دارند که باعث می‌ شوند سنگ عاری از هرگونه دوده و کثیفی باشد و براق شود و زیبایی بیشتری داشته باشد. مواد مختلفی هستند که می‌ توانید با آنها این سنگ ها را براق کنید که شامل موارد زیر هستند:

مواد شوینده مخصوص

شما می توانید با استفاده از مواد شوینده مخصوص این سنگ ها را براق کنید؛ البته باید مراقب باشید که بی گدار به آب نزنید و از شوینده هایی مثل جوهر نمک استفاده نکنید، زیرا باعث می‌ شود عمر سنگ ها کوتاه گردد و همچنین مقاومت آنها خیلی زیاد افت کند؛ اما می توانید شوینده های مخصوص سنگ آنتیک را از منابع مختلف از جمله سایت دیجی چسب تهیه کنید. مواد شوینده ای که استفاده می‌ کنید، نباید اسیدی باشد. بهتر است که شوینده های مخصوص سنگ را مورد استفاده قرار دهید که با انواع سنگ ها سازگاری دارند.

واکس از روش های براق کردن سنگ آنتیک

یکی دیگر از مواردی که می‌ توانید برای براق کردن سنگ آنتیک استفاده کنید، واکس می باشد. واکس یک ماده شیمیایی است که روی سنگ اسپری می‌ کنند و معمولا از یک پد پلاستیکی یا رزینی کمک می گیرند و روی سنگ ها را تمیز می کنند که تاثیر فوق‌العاده‌ای هم دارد.

مواد پولیشی

مواد پولیشی موادی هستند که دانه های ریز و با کیفیت اکسید قلع یا آلومینیوم داخلشان وجود دارد که روی سنگ می کشند و یک لایه مناسب روی آن ایجاد کرده و سنگ را شبیه به الماس می کند؛ در نتیجه سنگ آنتیک براق و درخشان می شود. گاهی اوقات بعضی ها از اسیدهایی مثل اگزالات هم روی سنگ استفاده می کنند که البته با اینکه سطح اسیدی اگزالات پایین است؛ اما باز هم بهتر است این روش را به کار نگیرید.

رزین سنگ از روش های براق کردن سنگ آنتیک

یکی از روش هایی که به شدت برای براق کردن سنگ آنتیک کمک کننده است، استفاده از رزین سنگ می باشد. یک ماده شفاف به شکل مایع که آن را روی سنگ آنتیک اجرا می‌ کنند. رزین سنگ یک لایه بی رنگ روی سنگ ایجاد می‌ کند و باعث ضد آب شدن آن می شود؛ البته که رنگ اصلی سنگ را تغییر نمی دهد اما یک حالت خیسی و براقیت به آن می‌ دهد و باعث می‌ شود که سنگ در برابر اشعه خورشید و آفتاب کاملاً مقاوم باشد.

چگونه سنگ آنتیک را براق کنیم؟- رزین سنگ

براق کننده خانگی

اگر نمی توانید مواد مخصوص این کار  را تهیه کنید، از براق کننده های خانگی برای براق کردن سنگ آنتیکتان استفاده کنید. کافی است که سنگ ها را با استفاده از یک محلول ترکیبی از مایع ظرفشویی، آب و الکل برق بیندازید؛ در واقع این مواد می‌ توانند جایگزین شوینده های مخصوص باشند و به هر حال در مواقع ضروری باعث از بین رفتن دوده و چربی می شوند و سطح قلیایی آن ها متناسب است؛ در نتیجه سنگ را خراب نمی کنند.

پیشنهاد مطالعه : انواع رزین براق کننده

کلام آخر

قطعاً بسیاری از شما علاقه به استفاده از سنگ آنتیک در منزل تان دارید؛ اما شاید نگرانی که برایتان وجود دارد، این است که این سنگ ها زود گرد و خاک می گیرند یا دچار مشکلاتی مثل دوده می شوند و ظاهر زیبای قبل خود را ندارند که در این مقاله متوجه شدید می توانید از روش های بسیار عالی برای براق کردن سنگ آنتیک کمک بگیرید، بدون اینکه آسیبی به سنگ وارد شود. مهمتر از همه اینکه تمامی مواد را می توانید از سایت دیجی چسب؛ با خیالی راحت تهیه کنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما