ضد یخ بدون کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟

ضد یخ بدون کلراید چیست و چه کاربردی دارد؟

وقتی که پروژه بتن ریزی را انجام می دهید، ممکن است با سختی‌ ها و مشکلاتی مواجه شوید که یکی از آنها سرمای هوا است. در چنین حالتی برای اینکه بتن ها دچار مشکل نشوند و آسیب نبینند، احتمالاً باید به سراغ ضد یخ بروید. یکی از مهم ترین ضدیخ ها؛ ضد یخ بدون کلراید است که در این مقاله راجع به آن صحبت خواهیم کرد‌. در صورت آشنایی با ضد یخ بتن می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

ضد یخ چه تعریفی دارد؟

اگر بخواهیم در مورد ضد یخ ها توضیحی دهیم؛ باید بگوییم زمانی که شما در شرایط آب و هوایی سرد بتن ریزی انجام می دهید، یکی از مشکلاتی که پیش رو دارید، یخ زدگی مواد و بتن ها است‌. در واقع هوای سرد کار شما را دچار مشکل می‌کند و مضرات زیادی به وجود می آورد. زمانی که آب مخلوط داخل بتن یخ بزند، با سیمان واکنش نشان می دهد و در نتیجه بتن فرم درست و لازم را نمی گیرد و خرابی به بار می آید. در چنین حالتی به سراغ ضد یخ می روند. در واقع ضد یخ ها فرایند هیدراسیون را سرعت می بخشند و باعث می‌ شوند تا بتن در شرایط آب و هوایی سرد دوام بیشتری داشته باشد.

ضد یخ بدون کلراید چگونه تاثیر مثبت خود را می گذارد؟

برای اینکه بتن با ملات به اندازه کافی گیر کند و چفت شود،  و سیمان و آب با یکدیگر واکنش خوبی داشته باشند و مقاومت کافی را از خودشان نشان دهند، باید از ضد یخ استفاده کرد. در واقع ضد یخ بدون کلراید باعث می شود تا فرآیند هیدراسیون که یک واکنش گرمازا است؛ سریع تر انجام گردد و در نتیجه راحت تر می‌ توان این پروسه را کنترل کرد و از یک آسیب و خرابیِ بزرگ جلوگیری خواهد شد.

ضد یخ بدون کلراید چه ویژگی هایی دارد؟

اگر می خواهید با ویژگی های ضد یخ بدون کلراید آشنا شوید، حتما این قسمت را مطالعه کنید.

  • با این ضد یخ ها می توان در هوای سرد و یخبندان، بتن ریزی را تا دمای منفی ۱۵ درجه سانتیگراد هم انجام داد.
  • این ضد یخ ها گیرش اولیه بتن را افزایش می‌ دهند‌‌.
  • حرارت بتن و هیدراسیون با آنها افزایش پیدا می‌ کند و از یخ زدن بتن در یخبندان جلوگیری می شود‌‌‌.
  • مقاومت اولیه این بتن ها بیشتر است.‌
  • نقطه انجماد آب بتن با افزایش حرارت کاهش پیدا می کند که یک ویژگی بسیار مهم در ضد یخ بدون کلراید محسوب می شود‌.
  • نسبت آب به سیمان در ضدیخ بدون کلراید به ازای کارایی ثابتی که دارد؛ کمتر است که باعث می شود عملکرد بتن ها هم با استفاده از این ضد یخ ها در برابر سرما افزایش پیدا کند‌‌.
  • سهولت و سرعت بالای اجرای ضد یخ های بدون کلراید زبانزد است. مهمترین ویژگی آن ها نیز این است که چسبندگی بالایی داشته و بعد از چند دقیقه نصب هم می توانید آن را جابجا کنید‌‌.

ضد یخ بدون کلراید چه ویژگی هایی دارد؟

ضدیخ بدون کلراید چه کاربردهایی دارد؟

از  ضد یخ بدون کلراید در مصارف مختلفی استفاده می‌ شود و اصلی ترین کاربردهای آن شامل موارد زیر است:

  • نصب سرامیک، سنگ، کاشی، موزاییک در سطوح مختلف (جهت چسباندن کاشی از چسب کاشی ضد اسید استفاده نمایید.)
  • نصب پوشش های روی سطوح بتنی، سیمانی، رنگ شده یا سطوح سنگی
  • استفاده از آنها در بتن ریزی به خاطر مقاومت بالا در برابر تغییرات دما

نگهداری از ضد یخ چگونه است؟

برای اینکه بتوانید ضدیخ بدون کلراید را درست نگهداری کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول از همه اینکه آن را به دور از هر گونه هوا و رطوبت نگهداری کنید و از طرفی هم بدانید که زمان نگهداری این ضدیخ ها بدون این که درب آن باز شود؛ فقط یک سال است و بعد از این مدت زمان، دیگر این محصولات منقضی می‌ شوند.

کلام آخر

وقتی که بتن ریزی در فصل سرد انجام می شود، حتماً نیاز به ماده‌ای دارید تا مانع از یخ زدگی و خوردگی مواد گردد که مهمترین آن ضد یخ بدون کلراید است؛ اما اگر بخواهید از این محصول با کیفیت استفاده کنید که مطمئن باشید کارتان را دقیق و درست پیش برده اید، توصیه ما این است که حتماً از سایت معتبری به نام دیجی چسب، این ضد یخ ها را دریافت کنید تا بتوانید از کیفیت کارتان، رضایت حداکثری را داشته باشید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما