معرفی اسپیسر بتن

اسپیسر بتن

اسپیسر بتن قطعه‌ای کارآمد در صنعت ساختمان‌سازی است که در سازه‌های بتن آرمه استفاده می‌شود. این قطعه به منظور ایجاد فاصله بین بتن و میلگرد استفاده می‌شود. در واقع اسپیسر برای ایجاد پوشش مناسب نصب می‌شود.

اسپیسر بتن چیست؟

اسپیسر‌های بتن قطعات کوچکی هستند که برای قرار دادن میلگرد در محل مناسب و با پوشش مناسب استفاده می‎شوند.

به بیان ساده این قطعه پوششی برای بتن بوده و از خوردگی میلگردها جلوگیری می‌کند.  جالب است بدانید مهم‌ترین عاملی که باعث تخریب سازه‌های بتنی می شود، خوردگی و زنگ زدگی آرماتورها است.

اسپیسرهای بتن برای جلوگیری از رسیدن عوامل خورنده به فولاد تقویت‌ شده از طریق ترک‌‌ها و بتن نفوذی، زمانی که سازه‌‌های بتنی در معرض طیف وسیعی از شرایط مانند خاک، آب دریا، مواد شیمیایی ذخیره‌ شده یا جو قرار دارند، ساخته شده است.  این پوشش همچنین برای محافظت از فولاد تقویت شده در برابر افزایش سریع دما و متعاقباً از دست دادن مقاومت در هنگام آتش سوزی ضروری است.

یکی از مواد هایی که در صنعت بتن سازی کاربرد دارد استفاده از چسب بتن ضد آب است . که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما همراه باشید.

این اسپیسرها به طور گسترده در ساخت جاده‌ها، تونل‌ها، پل‌ها، اسکله‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

اسپیسرهای پوششی بتن در انواع، اشکال، معیارها و مواد مختلف ساخته می‌شوند .که بتن استفاده می‌شود، این محصولات به شکلی نامرئی به پایداری، استاتیک و دوام کمک می‌کنند

مزایای استفاده از اسپیسر بتن

  • مقاومت فشاری بالا، بدون تغییر شکل در گرما یا سرما، پوشش بتنی با دقت حفظ می‌شود.
  • اسپیسرها در هنگام نصب قالب و بتن ریزی در موقعیت خود باقی می مانند.
  • ایده آل برای بتن غیر قابل نفوذ، بدون ترک مویی بین اسپیسر و بتن.
  • وزن اسپیسرهای بتنی کم بوده و جابجایی آن‌ها آسان است.
  •  این قطعه در برابر ترکیباتی مانند ترکیبات اسیدی و قلیایی بسیار پایدار و مقاوم است.
  • استفاده از این اسپیسر بتن و اجرای آن در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود.

همچنین این نوع اسپیسر مقاومت فشاری بسیار بالایی دارد و بسیاری از نقاط ضعف اسپیسرهای پلاستیکی را برطرف می‌کند.

انواع اسپیسر بتن

اسپیسر بتن

این محصول نیز مانند هر محصول دیگری دارای انواع مختلفی می‌باشد که در این قسمت می‌خواهیم به بررسی هر کدام بپردازیم.

اسپیسرهای بتنی کفی

اسپیسر مینی فیکس :

این قطعات ارزان و در عین حال بسیار پرمصرف هستند که برای شبکه‌ای از میلگردهای سبک مانند میلگردهای حرارتی با سایز 6 تا 14 میلی متر در کف و سقف استفاده می‌شوند. این نوع اسپیسر بتن می‌تواند بار نقطه‌ای تا 35 کیلومتر را تحمل کند.

 اسپیسر ماکس فیکس:

اسپیسر بتن مکس فیکس برای سازه‌های متوسط ​​تا نیمه‌سنگین به عنوان مثال سازه‌هایی مانند تیرها، تیرها و فونداسیون‌هایی که وزن متوسطی دارند استفاده می‌شود.

این نوع اسپیسرهای بتنی بیشتر برای میلگردهایی با سایز 8 تا 22 میلی متر توصیه می‌شود.  همچنین این اسپیسرها به راحتی وزن 180 کیلوگرم بار نقطه‌ای را تحمل می‌کنند.

اسپیسر هارد فیکس :

این اسپیسر دارای دوشاخه قفل کن است که میلگرد در آن قفل می‌شود..  این نوع اسپیسر بتنی بهترین قطعه‌ای است که می‌توان برای ایجاد پوشش بتنی روی تمام کف‌های سنگی متراکم مانند شیرآلات، فونداسیون‌ها و کف‌های حجیم استفاده کرد.

توجه داشته باشید که اسپیسر بتن هارد فیکس می‌تواند بار نقطه ای تا 150 کیلوگرم را به راحتی تحمل کند.  همچنین از این اسپیسرها اغلب در قسمت‌هایی که تراکم میلگرد زیاد است استفاده می‌شود که بیشتر برای میلگردهای با سایز 18 تا 32 میلی متر توصیه می‌شود.

اسپیسر سایت فیکس:

این اسپیسر برای سازه‌هایی با وزن متوسط ​​یا نیمه سنگین استفاده می‌شود.  این نوع اسپیسر بیشتر برای میلگردهای با سایز 12 تا 25 میلی متر مناسب بوده و قادر است بار نقطه‌ای تا 200 کیلوگرم را تحمل کند.

اسپیسر دابل فیکس

این اسپیسر بتنی بیشتر در دال بتنی دو شبکه استفاده می‌شود. این قطعه از دو قسمت نری و مادگی تشکیل شده است و برای استفاده باید روی هم مونتاژ شوند.

 

  • اسپیسرهای بتنی دیواری

اسپیسر ویل فیکس

این اسپیسر چرخ مانند یک سری دندانه و برآمدگی‌هایی در اطراف آن وجود دارد که مانع از سر خوردن آن در بتن ریزی یا لرزش می‌شود.

در وسط این فضا یک قفل برای میلگرد تعبیه شده است. توجه داشته باشید که اسپیسرهای ویل فیکس در سطوح عمودی مانند دیوارها، ستون‌ها، مقاطع مدور و … استفاده می‌شود.

اسپیسرکیج فیکس

این نوع اسپیسر برای سازه‌های دریایی، پایه‌های پل و به طور کلی در کارهای عمودی که سنگین هستند استفاده می‌شود.

شکل ظاهری این اسپیسر شبیه اسپیسر قبلی مانند چرخ ماشین با قفل در مرکز است.  اما تفاوت آن با نوع قبلی این است که هیچ دندانه‌ای در اطراف آن وجود ندارد.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما