معرفی بهترین چسب آکواریوم

معرفی بهترین چسب آکواریوم

احتمالاً خیلی از شما در مورد چسب آکواریوم Aquarium glue چیزهایی شنیده اید؛ اما آشنایی کامل با آن ندارید. چسب آکواریوم یکی از ابزارهایی است که در بسیاری از خانه ها یافت می شود. معمولاً مصرف کمتری نسبت به انواع دیگر چسب ها از جمله چسب حرارتی؛ قطره ای و غیره دارد و فقط برای کارهای خیلی مهم از آن استفاده می کنند که در این مقاله راجع به آن ها بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد و بهترین چسب آکواریوم را معرفی خواهیم کرد. جهت خرید چسب می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

چسب آکواریوم چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم بهترین چسب آکواریوم را به شما معرفی کنیم، اول باید توضیح دهیم که چسب آکواریوم دقیقاً چیست؛ در واقع همان چسب سیلیکون است که فرمولاسیون متفاوتی  با انواع دیگر چسب ها دارد که به آن چسب سیلیکون درزگیر هم گفته می‌شود و از آن برای درزگیری سطوح  استفاده می کنند. یعنی موقع خرید، می توانید به جای چسب آکواریوم، از عبارت چسب درزگیر هم استفاده کنید‌.

ویژگی های چسب آکواریوم چیست؟

این چسب بوی تندی دارد؛ البته بوی آن بعد از خشک شدن از بین میرود. از چسب آکواریوم برای سطوح مختلف از جمله آکواریوم شیشه ای، آب بندی سینک ظرفشویی‌، درزگیری سرامیک، درزگیری کاشی‌، دستشویی، کف حمام، همچنین کارهای تزییناتی و دکوراسیون، چسباندن آینه به سطوح چوبی، درزگیری پنجره، کابینت یا درزگیری داخل خودرو هم استفاده می کنند. دیگر ویژگی های بهترین چسب آکواریوم شامل موارد زیر است:

ویژگی های بهترین چسب آکواریوم

مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت

یکی از مهمترین ویژگی های مربوط به چسب آکواریوم این است که در برابر نفوذ آب و رطوبت کاملا مقاوم است و به خاطر همین از آن برای درزگیری و آب بندی استفاده می‌ کنند، زیرا ساختار سیلیکونی دارد و مانع از نفوذ هر گونه رطوبت و آب خواهد شد.

مقاوم در برابر نوسانات و تغییرات دمایی

ویژگی بعدی که در مورد این چسب ها وجود دارد؛ این است که نسبت به تغییرات و نوسانات دما کاملاً مقاوم هستند؛ یعنی می توانند دمای بین منفی ۵۷ تا مثبت ۲۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کنند و هیچ آسیبی نخواهند دید.

استفاده به عنوان عایق حرارتی

این چسب ها مثل عایق حرارتی عمل می کنند و ساختار آن ها به گونه ای است که در آن اکسیژن به کار رفته است و در برابر گرما از خودشان مقاومت نشان می دهند. در واقع گرما داخل آن ها نفوذ نمی کند‌ و در نتیجه سالم و پابرجا باقی می مانند و به خاطر همین؛ وسیله بسیار مناسبی برای جلوگیری از هدر رفتن گرما در فصل زمستان هستند.

خاصیت ژله ای و کشسانی

چسب آکواریوم قدرت کشسانی و کششی بسیار بالایی دارد. خیلی راحت می توانید با دستگاه های تفنگی و پمپی این چسب ها را برای درزها استفاده کرده و کارتان را خیلی تمیز پیش ببرید.

پیشنهاد مطالعه : خرید رزین براق کننده

معرفی بهترین برندهای چسب آکواریوم در ایران

حال که با ویژگی های چسب آکواریوم آشنا شدید، در این قسمت قصد داریم که سه مورد از بهترین چسب های آکواریوم را به شما معرفی می نماییم.

چسب سیلیکون آکواریوم ANTIA

این چسب ساخت کشور ترکیه است و یکی از باکیفیت ترین ها است. سیلیکون ۱۰۰ درصد خالص در آن به کار رفته که می توانید برای درزگیری پنجره، شیشه، سرویس بهداشتی، آشپزخانه یا چسباندن روی سطوح مختلف از جمله کابینت ام دی اف، آلومینیوم یا مخازن آبی، کاشی و سرامیک استفاده کنید.

چسب سیلیکون آکواریوم ABC

این چسب هم برای درزگیری سطوح مختلف استفاده می‌ شود؛ حتی برای نمایِ ساختمان از آن استفاده می کنند و مقاومت بسیار بالایی دارد. قدرت چسبندگی و دوام بالا و همچنین ضد قارچ بودن آن جزو ویژگی های خاص این محصول می باشد، ضد آب بوده و هیچ گونه تغییر دما یا اشعه ایکسی به آن آسیب وارد نمی کند.

چسب آکواریوم سیلیکونی SIKA

این چسب هم جزء باکیفیت ترین ها در بازار است. ساخت کشور سوئیس است که از آن برای گرفتنِ درز سینک ظرفشویی، کاشی، سرامیک و سطوح فلزی استفاده می کنند. شفافیت بالایی دارد و بدون رنگ است و در برابر دمای بالا مقاومت می کند و همچنین ضد قارچ و کپک می باشد‌.

کلام آخر

با تمام توضیحاتی که پیش از این برایتان ارائه دادیم؛ متوجه کاربرد چسب آکواریوم شده‌ اید و با بهترینِ آن آشنایی پیدا کردید که احتمالاً هنگام خرید این چسب ها، این نکات کاربردی برایتان خیلی مفید واقع خواهد شد و می توانید برای خریدی مطمئن؛ به سایت دیجی چسب مراجعه نمایید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما