نکات نصب کاشی ضد اسید

نصب کاشی ضد اسید

نصب کاشی ضد اسید مقاومت سازه در برابر اسید ها را افزایش می دهد. منتهی برای دریافت نتیجه مطلوب باید در انتخاب کاشی ضد اسید Anti-acid tile جهت کف و همچنین محیط هایی که امکان لغزندگی و خطر زمین خوردن در آنها بالا است دقت بیشتری کرد. همچنین در فضاهای صنعتی که عوامل اسیدی و قلیایی بیشتر است، استفاده از انواع دانه قرمز کاشی ضد اسید بیشتر توصیه می شود. زیرا این قبیل کاشی ‌ها خاصیت چرک تابی  بیشتری دارند. البته استفاده از کاشی ضد اسید هنگامی اثر بخشی خوبی دارد که به همراه چسب کاشی ضد اسید ، ملات ضد اسید مناسب و بند کشی ضد اسید به کار گرفته شوند.

برای نصب کاشی ضد اسید باید به چه مواردی توجه کرد؟

نصب کاشی ضد اسید مزیت های متعددی به همراه دارد. اما تنها لازمه دسترسی به آن ها، رعایت نکات مهم دخیل بر این امر است.‌ کاشی و سرامیک در برابر اسید هیدروفلوریک و اسید فسفریک مقاومت ندارند و خیلی زود از بین می روند‌. همچنین قرار گرفتن کاشی و سرامیک در مجاورت مواد خورنده قلیایی به طور دائم به آنها آسیب می‌ زند‌. به همین دلیل در چنین مواقعی توصیه به استفاده از کاشی ضد اسید می شود.

کاشی ضد اسید محصولی که بدون لعاب بوده و در برابر اسیدها مقاومت بسیار بالایی دارد. البته در محیط هایی که امکان لغزندگی و خطر زمین خوردن در آنها بالا است انتخاب کاشی ضد اسید نیاز به دقت بیشتری دارد. همچنین بهتر است در فضاهای صنعتی که عوامل اسیدی و قلیایی بیشتر است، از انواع دانه قرمز کاشی ضد اسید استفاده کرد.

زیرا این قبیل کاشی‌ها خاصیت چرک تابی  بیشتری دارند. به طور کلی یک سری نکات وجود دارد که در انتخاب کاشی اسید و به کار بردن آن مهم هستند که شامل گزینه های زیر می باشند.

  • استفاده از ملات و چسب ضد اسید جهت نصب کاشی ضد اسید

استفاده از ملات و چسب ضد اسید جهت نصب کاشی ضد اسید

ملات ضد اسید باید با توجه به شرایط موجود در محیط بهره برداری برای نصب و همچنین بندکشی انتخاب شود. عدم به کارگیری چسب ضد اسید سبب می شود اسید ها به مرور زمان منجر به ایجاد خورندگی در کاشی شوند به نحوی که از بندکشی آنها عبور کرده و به زیر کاشی ها نفوذ می کند. در صورت مشاهده قیمت و خرید بندکشی ضد اسید می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

به این ترتیب شرایط را برای لق شدن و شکستگی کاشی فراهم می‌آورند. همچنین عدم استفاده چسب کاشی ضد اسید سبب ایجاد بوی نامطبوع در بین کاشی ها می شود. به همین دلیل باید در بند کشی کاشی ضد اسید بین کاشی‌ها را حداقل بین ۲ الی ۵ میلیمتر از چسب ضد اسید کاشی پر کرد.

همچنین سطح زیرین کاشی ها باید به طور کامل با ملات یا چسب ضد اسید کاشی پر شود. به این ترتیب، کاشی ضد اسید به همراه ملات و چسب کاشی ضد اسید با بند کشی ضد اسید یک پوشش بسیار مقاوم در برابر اسیدها به وجود می‌آورند.

  • کنترل نوانش و کالیبر کاشی

دومین نکته در نصب کاشی ضد اسید کنترل نوانش و کالیبر کاشی‌ها است. برای این منظور لازم است که از کاشی های یک رنگ در یک فضای پیوسته استفاده شود.

  • زیرسازی مناسب

سومین نکته در نصب کاشی ضد اسید زیرسازی سطح مورد نظر برای کاشی کاری است. برای منظور فوق باید به میزان بار وارد بر سطح کاشی کاری، شیب بندی و عایق بندی مناسب توجه کرد.

  • توجه و مشخصات فنی محصولات

معمولاً برای نصب کاشی ضد اسید از یک سری محصولات استفاده می شود که لازم است جهت استفاده بهینه آنها قبل از نصب حتماً به مشخصات فنی و توضیحات درج شده روی بسته بندی دقت شود.

  • دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان این حوزه

نباید فراموش کرد که نصب کاشی مخصوصاً کاشی ضد اسید یک حرفه خاص بوده که اصول و قواعد خاص خود را دارد. بنابراین مهم است که این کار حتماً توسط افراد کار بلد در این حوزه صورت بگیرد. همچنین دریافت مشاوره جهت انتخاب کاشی ضد اسید و چسب کاشی ضد اسید از جمله نکات مهمی است که بر کیفیت کار تاثیر گذار می باشد.

  • انتخاب موارد اولیه باکیفیت

در حال حاضر تولید کنندگان زیادی هستند که در زمینه تولید کاشی ضد اسید و متعلقات مرتبط با آن نظیر چسب کاشی ضد اسید فعالیت می کند. به همین دلیل لازم است که در حین انتخاب کاشی به سراغ مواردی رفت که از نظر کیفیت در سطح مطلوب قرار دارند. برای انتخاب کاشی ضد اسید با کیفیت مطلوب باید به مراجع فروش معتبر مراجعه شود.

پیشنهاد مطالعه : خرید چسب از فروشگاه اینترنتی دیجی چسب

نتیجه گیری

برای نصب کاشی ضد اسید یکسری نکات وجود دارد که عدم توجه به آنها تاثیر نامطلوبی بر کیفیت کار می گذارد. به طور کلی مهمترین نکات برای نصب کاشی ضد اسید شامل مواردی نظیر انتخاب چسب ضد اسید کاشی، زیرسازی درست و اصولی با استفاده از متریال ضد اسید، توجه به کیفیت متریال مورد استفاده، سپردن کار به افراد کاردان و با تجربه در این حوزه، کنترل توانش و کالیبره کاشی است.

 

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما