پرکاربردترین ابزارآلات کاشی و سرامیک

ابزارآلات کاشی و سرامیک

وقتی که می‌ خواهید کاشی کاری را انجام دهید، قطعاً به دنبال این هستید که کارتان را به تمیز ترین حالت ممکن انجام دهید. درست است که با مهارت می‌ توانید به این مهم دست پیدا کنید؛ اما وجود ابزارآلات کاشی و سرامیک هم اهمیت بسیار زیادی دارد که در این مقاله مهمترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزارآلات مخصوصِ کاشی و سرامیک چیست؟

برای نصب کاشی و سرامیک، نیاز به مجموعه ای از ابزار و لوازم دارید که بدون آن ها کارتان درست و اصولی پیش نمی رود که برخی از این ابزارآلات کاشی Tile tools و سرامیک شامل موارد زیر هستند:

چکش لاستیکی

یکی از ابزارهایی که در انجام پروسه کاشی کاری اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌ توان گفت که بدون آن کارتان پیش نمی رود، چکش لاستیکی است که از آن برای محکم کردنِ کاشی و سرامیک در زمان نصب استفاده می کنند؛ البته انواع برقی آنها هم این روزها مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه میکسر ملات

یکی از نکات بسیار مهمی که در عملیات کاشی کاری باید آن را مد نظر قرار دهید، این است که ملات کاشی کاری را درست با یکدیگر مخلوط کنید. اگر دستگاه میکسر که یکی از مهمترین ابزارآلات کاشی و سرامیک است را نداشته باشید، باز هم می توانید این کار را انجام دهید اما قطعاً دستگاه، یک ملات یکدست را به شما تحویل می دهد که کاملاً همه چیز به طور یکنواخت در آن پخش شده است و در نتیجه عمر مفید کاشی افزایش پیدا می‌ کند و کیفیت آن بالاتر می رود. از این دستگاه ها استفاده های بسیار مختلفی می شود، همچنین قابلیت تنظیم سرعت برای ترکیب مواد مختلف مثل رنگ، سیمان و غیره را هم دارد.

مته الماسی دریل

اگر می خواهید با کاشی و سرامیک کار کنید، قطعا نیاز پیدا می‌ کنید تا در بعضی از قسمت ها سوراخ یا حفره روی کاشی و سرامیک به وجود بیاورید که معمولاً جایی برای عبور لوله، سیم، دستگاه تخلیه، اتصالات مربوط به شیرآلات و استفاده های دیگر می باشد. برای اینکه بخواهید این حفره ها را ایجاد کنید، قطعاً به محاسبات ریاضی و دستگاه های تخصصی نیاز پیدا می کنید که این دستگاه تخصصی چیزی جز مته الماسی دریل نیست. در واقع کارتان را خیلی تمیز پیش می‌ برد، از ایجاد ترک و شکستگی جلوگیری می کند و همان محلی را که می‌خواهید به طور دقیق سوراخ می کند.

دستگاه سرامیک و کاشی بر

مهم ترین مرحله کاشی کاری؛ برشِ درست و به اندازه برای کاشی و سرامیک موردنظرتان است‌. اگر اندازه رعایت نشود، کاشی لب پر شده یا دچار زدگی خواهد شد. به خاطر همین بسیار مهم است که شما از دستگاه کاشی و سرامیک استفاده کنید که یکی از مهمترین ابزارآلات فرش کاری محسوب می شود.

سطل لاستیکی

یکی از ابزارآلات کاشی و سرامیک که بسیار مهم بوده و در عملیات کاشی کاری نیاز به آن پیدا می کنید؛ سطل لاستیکی است که داخل آن ملات را مخلوط کرده و جابجا می کنید.

سیستم تراز بندی کاشی

وقتی کاشی و سرامیک را جای خودشان قرار می دهید، حتما باید آنها را با یکدیگر هم سطح کنید که در چنین حالتی نیاز به ابزار برای هم تراز کردن دارید که این وسیله چیزی نیست جز سیستم تراز بندی کاشی. این ابزار باعث می شود تا کاشی و سرامیک به صورت استاندارد، در یک سطح و یک زاویه در کنار هم قرار بگیرد.

ابزار ماله کشی

ابزار ماله کشی باعث می شود تا شما بتوانید ملات خمیری را برای چسباندن کاشی و سرامیک به سطوح، پخش کرده و استفاده کنید که بهتر است جنس آن از استیل یا آهن باشد و از در مواد درجه یک تولید شده باشد تا بتواند عمر مفیدی داشته باشد و زود خراب نشود.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با چسب کاشی ضد اسید

ابزار ماله بندکشی

ابزار ماله بندکشی

بعد از اینکه ماله را به صورت یکسان پخش کردید و کاشی ها را سرجای خودشان چسباندید، باید شروع به پر کردن درز ها و یکدست کردن کاشی هایی کنید که به یکدیگر چسبیده‌اند که در اینجا به ابزار ماله بندکشی نیاز پیدا خواهید کرد.

 

فاصله دهنده

فاصله دهنده یا اسپیسر یکی از مهم ترین ابزارآلات کاشی و سرامیک است که از آن برای فاصله گذاری بین کاشی استفاده می کنند که نام دیگر آن صلیب سرامیک کاری و کاشی هم هست و باعث می شود که سرعت کارتان افزایش پیدا کند و همچنین دقت کار بالا برود.

قاپک یا وکیوم

وکیوم ابزاری است که با وجود آوردن خلا؛ به کاشی و سرامیک می چسبد و باعث می شود تا کاشی و سرامیک سر جای خود فیکس و ثابت شود یا حتی اگر نیاز به جابجایی و کشیدن داشته باشد؛ از این وسیله استفاده می کنند.

کلام آخر

ابزارآلات کاشی و سرامیک جزء مهمترین ابزارالاتی هستند که در کاشی کاری مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع اگر شما ملات با کیفیتی نداشته باشید، پروسه کاشی کاری به خوبی انجام نمی‌ گیرد و عمر سرامیک و کاشی ها کمتر خواهد شد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که با مراجعه به سایت دیجی چسب بهترین ابزارآلات را تهیه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت هم راحت باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما