پودر بندکشی آنتی باکتریال

معرفی پودر بندکشی آنتی باکتریال

خوشبختانه این روزها شما می توانید با توجه به نیازی که دارید، محصول دقیق و مشخصی را انتخاب کنید تا کارتان را بهتر و دقیق تر پیش ببرید. البته به شرطی که از قبل، اطلاعات کافی در مورد این محصول را داشته باشید و بدانید که در چه جایی و چه شرایطی باید از آن استفاده کنید. یکی از این محصولاتی که می ‌تواند در شرایطی که کار باید تخصصی پیش برود به شما کمک کند، پودر بندکشی آنتی باکتریال است. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که این پودر ها چه کاربردی دارند و برای چه چیزی استفاده می شوند.

مواد تشکیل دهنده پودر بندکشی آنتی باکتریال

معرفی پودر بندکشی آنتی باکتریال

پودر بندکشی ضد باکتری یا آنتی باکتریال بر پایه سیمان Cement است و زمانی که می خواهند از این نوع پودر ها استفاده کنند، به آن آب اضافه می کنند‌ و بعد، آن را با روش های مختلفی در فاصله بین کاشی و سرامیک اعمال می کنند. در واقع زیبایی کاشی کاری به بندکشی وابسته است که هم طول عمر کاشی و سرامیک را افزایش می ‌دهد و هم طراحی آن ها را ارتقا می بخشد.

کاربرد پودر بند کشی آنتی باکتریال

پودر بندکشی ضد باکتریایی از طریق پلیمر های سینتتیک ارتقا و بهبود پیدا می کند و عملکردش بهتر از قبل می شود، خاصیت آبگریزی بیشتری پیدا می‌‌ کند و در کارهایی مانند بندکشی انواع کاشی، گرانیت، سرامیک و حتی کاشی شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید و مشاهده قیمت بندکشی ضد اسید می توانید به لینک آن مراجعه فرمایید.

همچنین ترکیبات ویژه ای داخل این پودر ها وجود دارد که باعث می شود آلودگی به داخل ملات نفوذ نکند. از دیگر کاربرد های پودر بندکشی ضد آب و آنتی باکتریال می توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • قابل استفاده در محیط های داخلی و خارجی
  • قابل استفاده در محیط های مرطوب مانند استخر، سرویس بهداشتی و حمام
  • قابل استفاده به عنوان یک وسیله مقاوم در برابر شوک های حرارتی
  • قابل استفاده برای انواع کاشی، سرامیک، سنگ گرانیت و سرامیک شیشه ای

مزایای پودر های بندکشی آنتی باکتریال

این پودر ها با توجه به کاربردی که دارند، مزایای زیادی هم به همراهشان وجود دارد که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد:

آبگریزی

خاصیت آب گریزی در این پودر ها آنقدر بالاست که باعث می شود طول عمرشان خیلی زیاد باشد.

دوام و ثبات رنگ

یکی دیگر از خواص پودر بند کشی آنتی باکتریال، ماندگاریِ رنگ و دوام خیلی بالای آن ها است.

مقاومت بالا در برابر شوک های حرارتی

این نوع پودر ها در برابر هر گونه شوک حرارتی از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و انعطاف زیادی دارند که این دو ویژگی؛ جزِ بزرگترین مزایای آن ها محسوب می شود.

سهولت در تمیز شدن

خوشبختانه کاشی و سرامیکی که از این پودر ها داخلش استفاده شده باشد، برای تمیز کردن زمان زیادی نمی‌ برد و خیلی راحت می توانید آن را تمیز کرده و برق بیندازید.

مواد تشکیل دهنده پودر بندکشی آنتی باکتریال

این نوع ماده جزء مصالح ساختمانی محسوب می‌ شود و مانند دیگر مصالح ساختمانی ترکیبی از پلیمر، فیلر معدنی، رنگدانه، سیمان و افزودنی های آبگریز کننده است که همه این ها باعث می شود تا آلودگی به داخل ملات نفوذ نکند و همین ویژگی؛ نتیجه نهایی کارتان را خیلی تمیز تر و زیباتر می کند.

روش استفاده از پودر بندکشی ضد آب و آنتی باکتریال چگونه است؟

به طور مثال وقتی یک سطل ۴ کیلوگرمی از این پودر های آبگریز را در اختیار دارید، باید آن را با یک و نیم لیتر آب شیرین و تمیز مخلوط کنید؛ البته به این صورت که پودر را خیلی آرام و تدریجی به آب اضافه کرده و بعد؛ تکانش دهید تا به طور کامل مخلوط شود و یک ملات کاملا همگن و یکنواخت به دست بیاید. بعد ۵ دقیقه صبر کنید تا ملات کمی استراحت کند و مواد داخلش به خوبی مخلوط شوند و آماده استفاده باشند.

برای این که خاصیت آنتی باکتریال، انعطاف و مقاومت فشاری اش هم افزایش پیدا کند، می ‌‌توانید آن را با تقویت کننده ملات هم ترکیب کنید. البته باید از قبل مطمئن شده باشید که ملات یا چسب کاشی کاری کاملا سفت شده باشد. فاصله ای هم که بین کاشی ها در نظر می گیرید، باید عاری از هر گونه گرد و غبار آلودگی باشد و قطر آن هم حداقل باید دو سوم قطر کاشی باشد.  اگر هم وزش باد وجود دارد یا دما خیلی بالا است یا سرامیک متخلخل دارید، قبل از این که بند کشی را انجام دهید،  باید پودر بندکشی آنتی باکتریال را خیس کنید.  در نهایت برای این که حباب داخل ملات تان ایجاد نشود، باید سرعت همزن را هم افزایش دهید.

کلام آخر

با وجود تمام اطلاعاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار داده ایم، متوجه شدید که پودر بندکشی ضد آب و آنتی باکتریال چه کاربرد هایی دارد. مهم تر از همه این که شما می توانید از سایت دیجی چسب با انواع این پودر ها آشنا شده و با قیمتی مناسب؛ خرید خود را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه : حرفه ای ترین روش جهت اجرای پودر بندکشی

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما