چسب بتن استحکامی در کجا کاربرد دارد؟

چسب بتن استحکامی در کجا کاربرد دارد؟

چسب بتن استحکامی یکی از انواع چسب های ساختمانی است، که کاربردهای بسیار زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم به  این موضوع بپردازیم، که چسب بتن استحکامی در کجا کاربرد دارد؟.

چسب بتن از پرکاربردترین افزودنی های ساختمانی است، که هم به صورت چسب بتن استحکامی و هم به صورت چسب بتن آب بندی تولید و عرضه می شود. هرکدام از این چسب های بتن در موارد به خصوصی استفاده می شوند.

چسب بتن استحکامی چسبی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است، که در ادامه با کاربردهای این چسب بیشتر آشنا می شوید.

 

آشنایی با چسب بتن استحکامی

چسب بتن استحکامی، ترکیبی پلیمری و مایعی غلیظ و شیری رنگ است. چسب بتن استحکامی معمولاٌ در مقایسه با چسب های بتن غلظت بیشتری دارد.

این نوع از چسب بتن ، پلیمری است که از رزین های مصنوعی ساخته می شود. چسب بتن استحکامی به راحتی با آب و سیمان بتن، واکنش می دهد و موجب افزایش مقاومت های کششی و خمشی می شود. پس از خشک شدن چسب بتن استحکامی این چسب در آب، نامحلول می شود و به صورت یک پوشش در برابر آب عمل خواهد کرد.

چسب بتن استحکامی علاوه بر این چسبندگی و دوام بتن را نیز افزایش می دهد.

این نوع از چسب بتن پس از ترکیب و پراکنده شدن در ملات های بتنی، قدرت چسبندگی بتن را به مقدار زیادی افزایش می دهد.

یکی از پرکاربرد ترین چسب در ساختمان سازی چسب بتن ضد آب می باشد . شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

کاربرد چسب بتن استحکامی

ویژگی های خاص چسب بتن استحکامی، این چسب را به بهترین گزینه برای پروژه های ساخت و ساز و تعمیرات سازه های بتنی تبدیل می کند.

از کاربرد های چسب بتن استحکامی می توان موارد زیر را برشمرد:

  • استفاده از چسب بتن استحکامی برای اتصال لایه بتن جدید به لایه بتن قدیمی

از مهم ترین کاربردهای چسب بتن استحکامی می توان به ایجاد اتصال میان لایه های بتنی قدیمی و لایه های بتنی جدید اشاره نمود.

بعضی اوقات اجرای یک سازه بتنی نیمه کاره رها می شود و ادامه بتن ریزی و تکمیل ساخت سازه بتنی در زمان دیگری پس از گیرش نهایی بتن انجام می شود. این شرایط باعث ضعف مقاومتی و نفوذپذیری آب در محل قطع بتن ریزی خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلا در اتصال لایه بتن جدید به لایه بتن قدیمی، چسب بتن استحکامی بهترین گزینه است.

  • ترمیم سازه های بتنی

در پروژه های تعمیراتی بتن نیز، چسب بتن استحکامی بسیار استفاده می شود.

چسبندگی و مقاومت بتن در عملیات ترمیم و نوسازی، از فاکتورهای مورد نیاز در پروژه های ترمیمی بوده است. چسب بتن استحکامی با افزوده شدن به بتن استحکام و چسبندگی بتن را به مقدار زیادی افزایش می دهد. ترمیم ترک خوردگی و آسیب دیدگی از کاربردهای دیگر چسب بتن استحکامی است. در این نوع از پروژه های تعمیراتی چسب بتن استحکامی مقاومت سایشی را نیز افزایش می دهد.

  • ترکیب شدن چسب بتن استحکامی با چسب کاشی خمیری و پودری برای افزایش چسبندگی

چسب بتن استحکامی قابیلت ترکیب شدن با انواع چسب کاشی را نیز دارد. ترکیب حاصل از انواع چسب کاشی با چسب بتن استحکامی نیز موجب افزایش چسبندگی خواهد شد. ماندگاری کاشی ها را نیز سال ها افزایش می یابد. هنگام کاشی کاری در کف بهترین گزینه استفاده از چسب بتن استحکامی است.

نکات تکمیلی در مورد استفاده و نگهداری از چسب بتن استحکامی

میزان مصرفی چسب بتن استحکامی به عوامل مختلفی از جمله میزان ناهمواری های سطح ، دمای محیط ، نوع مصالح و  سیمان مصرفی ، مقدار سیمان و غیره بستگی دارد.

اما به طور کلی چسب بتن استحکامی باید طبق استاندارهای جهانی  به میزان 10 تا 20 درصد وزنی با ملات یا بتن مخلوط شود.

به منظور ایجاد استحکام بیشتر می توان یک لایه از چسب بتن استحکامی را به عنوان پرایمر کار استفاده نمود. برای تهیه این پرایمر، یک پیمانه چسب بتن استحکامی را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و با قلمو به روی سطح به عنوان پرایمر اعمال کنید.

در پروژه هایی با ضخامت زیاد باید عملیات چسباندن را به‌صورت لایه لایه انجام دهید.

چسب بتن استحکامی باید در دمای 5 تا 35 درجه سانتیگراد، به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یخبندان نگهداری شود. این چسب بتن را در جای خشک نگهداری کنید . در صورتی که چسب بتن استحکامی را در شرایط مناسب و در بسته بندی اولیه نگهداری کنید تا 9 ماه ماندگاری خواهد داشت.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما