چسب فلز و کاربرد آن در سطوح مختلف

چسب فلز

استفاده از چسب فلز جایگزین سریع‌ تر  و آسان‌ تر برای لحیم کاری، استفاده از پیچ و مهره و سایر روش‌ها برای اتصال فلزات به یکدیگر است.

چسب فلز در صنایع مختلف از هوافضا و الکترونیک گرفته تا پزشکی و خودرو برای چسباندن فلزات استفاده می شود.

این نوع چسب ماده طبیعی یا مصنوعی است که برای اتصال دو یا چند سطح فلزی به یکدیگر یا به سطوح دیگر با پیوندی که به اندازه کافی قوی و منعطف استفاده می شود. اتصال ایجاد شده  در برابر حرکات، استرس، دمای بالا و سایر شرایط نامطلوب در برابر جدا شدن مقاومت کند. می توانید برای خرید چسب و آشنایی با قیمت آنها به لینک، مراجعه فرمایید.

انتخاب چسب فلز برای چسباندن فلزات

انواع مختلفی از چسب های فلز برای اتصال فلزات برای مصارف مختلف، تحت شرایط متفاوت برای صنایع بزرگ و همچنین برای پروژه‌های کوچک در خانه ساخته شده‌ اند. انتخاب نوع چسب فلز مناسب برای به دست آوردن بهترین نتیجه بسیار مهم است. به عنوان مثال، آیا اتصال فلز به فلز برای تحمل یا حمل بار استفاده می شود؟ آیا رطوبت یا دمای بسیار بالا وجود دارد؟ آیا چسب باید سریع خشک شود یا کند؟ مهم است که قبل از انتخاب، قابلیت چسب فلزی را بررسی کنید.

انتخاب چسب مناسب اغلب می تواند مشکل باشد، حتی در بهترین شرایط. این امر در مورد پروژه های فلزی نیز صادق است.

بهترین چسب برای استفاده بر روی فلز پاسخ مستقیمی ندارد. چسب های مبتنی بر پلی اورتان (مانند چسب گوریلا) و چسب های مبتنی بر سیانواکریلات (مانند سوپر چسب) هر دو روی فلزات کار می کنند، اپوکسی ها و چسب تماسی نیز نوع دیگری از چسب فلز هستند.

چسب فلز در چسباندن فلزات مختلف و همچنین چسباندن فلز به سطوح دیگر کاربرد دارد.

اینکه کدام چسب بهتر است به چند ملاحظه دیگر بستگی دارد. این شامل؛ سطح دیگر، چقدر سریع به چسب نیاز دارید تا خشک شود و پروژه تمام شده در چه محیطی قرار خواهد گرفت.

کاربرد چسب فلز برای چسباندن سطوح مختلف

  •  چسباندن فلز به فلز 

چسب های اپوکسی، پلی اورتان و سیانواکریلات برای چسباندن فلز به فلز به خوبی عمل می کنند. اگر به دنبال راه حلی قوی و مقاوم در برابر آب و هوا هستید، اپوکسی احتمالاً همه کاره و بهترین است. برای اینکه به طور موثر دو سطح فلزی بهم بچسبانید، مهم است که دو سطح را به طور کامل تمیز کرده و سنباده بزنید تا کمی زبر باشند. این کار باعث ایجاد پیوند قوی می شود. همچنین، مطمئن شوید که فلز را برای مدت زمان خشک شدن در جای خود محکم کنید.

  • چسباندن فلز به پلاستیک

چسباندن فلز به پلاستیک می تواند کمی دشوار و چالش برانگیز باشد. اول و مهمتر از همه؛ شما باید بدانید که چه نوع پلاستیکی است که به دنبال چسباندن آن به سطح فلز هستید. چسب های خاصی برای استفاده با پلاستیک توصیه نمی شوند. یا به این دلیل که به اندازه کافی باند نمی شوند یا در برخی موارد باعث آسیب به سطح می شوند. همه کاره ترین گزینه برای پیوند قوی بین فلز و پلاستیک، اپوکسی است. چسب های دیگر کار خواهند کرد. با وجود احتیاط های فراوان، بنابراین همیشه از سازگاری چسب با پلاستیک اطمینان حاصل کنید.

چسب فلز

  • چسباندن فلز به لاستیک

هنگام چسباندن فلز به لاستیک، یک چسب مبتنی بر سیانواکریلات، مانند چسب تماسی ما، ایده آل خواهد بود، زیرا یک اتصال انعطاف پذیر، اما فوق العاده قوی ایجاد می کند. همچنین دارای مزیت اضافه خشک شدن بسیار سریع است. به خاطر داشته باشید که این پیوند ضد آب نیست. اگر این مشکل است، به جای آن از چسب تماسی با خشک شدن سریع ما استفاده کنید.

  • چسباندن فلز به شیشه

هم چسب های مبتنی بر سیانواکریلات و هم اپوکسی ها برای چسباندن فلز به شیشه ایده آل هستند. با این حال، اگر برای اطمینان از قرار دادن شیشه روی فلز به زمان بیشتری نیاز دارید، ممکن است اپوکسی ترجیح داده شود. مراقب باشید که اثر انگشت یا روغن در کف شیشه باقی نماند زیرا ممکن است در چسبندگی تداخل ایجاد کند.

  •  چسباندن فلز به چوب

چسب های پلی اورتان برای چسباندن فلز به چوب ایده آل هستند. بدلیل وجود تفاوت زیاد در چگالی و تخلخل چوب و فلز چسباندن این دو سطح بهم کمی سخت است. با این حال، استحکام و انعطاف‌پذیری چسب‌های پلی‌اورتان بر این چالش غلبه می کند و پیوند ایجاد شده ممکن است از خود چوب قوی تر باشد.

چسب فلز

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما