چسب کاشی پودری یا خمیری؟

چسب کاشی پودری یا خمیری

در صنعت کاشی کاری فرقی نمی کند تازه کار یا حرفه ای و باتجربه باشید، حتماً از قبل با چسب های کاشی خمیری یا پودری آشنا هستید. اما کدام نوع بهتر است چسب کاشی پودری یا خمیری؟.

در اکثر کاشی ‌ها از چسب های پودری استفاده می ‌کنند اما هر دو نوع از چسب های کاشی مزایا و معایب خود را دارند. چسب های کاشی پودری یا خمیری را برای پروژه ‌های متفاوت بسته به ویژگی هایشان می توان استفاده نمود. تفاوت بارز چسب کاشی پودری و خمیری در نحوه خشک شدن این محصولات است.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری در خشک شدن

  • مکانیزم حشک شدن چسب کاشی خمیری

چسب های کاشی خمیری یا آماده با تبخیر خشک می شوند. این چسب به دلیل فرآیند تبخیر کمی کندتر از چسب های پودری خشک می شوند. نحوه خشک شدن چسب کاشی خمیری، آن را برای کاشی کاری روی کف یا کاشی های چینی نامناسب می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چسب کاشی ضد اسید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اگرچه استفاده از چسب کاشی خمیری یا آماده آسان‌ تر است و مستقیماً و بدون نیاز به آب و مخلوط کردن استفاده می شود. با این وجود در استفاده از چنین محصولی محدودیت هایی نیز وجود دارد.

استفاده از چسب خمیری هنگام استفاده از کاشی و سرامیک بزرگ (بیش از 100 میلی متر در 100 میلی متر) و کاشی کاری کف توصیه نمی شود.

چسب کاشی خمیری برای خشک شدن به هوا متکی است، در حالی که چسب های کاشی پودری به صورت شیمیایی خشک می شوند. زمان خشک شدن چسب های خمیری طولانی تر است و نیاز بیشتر به دسترسی به هوا برای تبخیر رطوبت دارند.

محدودیت های استفاده از چسب کاشی خمیری یا آماده

به عنوان مثال کاشی های چینی را در نظر بگیرید، آن ها سطحی غیر متخلخل دارند که دسترسی به هوا را کاهش می دهد. اگر کاشی های چینی با استفاده از چسب های خمیری به سطحی چسبانده می شد، وسط کاشی نمی چسبد. کاشی ‌ها در ابتدا به هم متصل می ‌شوند، اما پس از خشک شدن کامل چسب، در معرض خطر شل شدن یا ترک خوردن قرار می‌گیرند. در نتیجه می ‌تواند فاجعه ‌بار باشد و منجر به هزینه ‌های غیرضروری و اتلاف وقت شود.

همین فرض برای کاشی هایی با فرمت بزرگ تر نیز وجود دارد. در سطوح بزرگ تر دسترسی به هوا برای تبخیر رطوبت  کاهش می یابد. عدم چسبندگی یک کاشی بزرگ فقط پرهزینه و وقت گیر نیست بلکه می توانید خطری بالقوه باشد به خصوص اگر کاشی در ارتفاع بالاتری نصب شده باشد.

چسب‌ های خمیری و آماده برای کاشی‌کاری مکان‌ هایی مانند اسپلش بک آشپزخانه که سطوح رطوبت پایین ‌تر است، ایده‌آل هستند. اما لازم است بررسی کنید که آیا برای استفاده در مناطق مرطوب مناسب هسند یا خیر. این چسب ‌های کاشی برای پروژه‌ های کوچک‌تر نیز ایده‌آل هستند، زیرا می ‌توانید درب آن را بردارید و به سرعت کاشی کاری را شروع کنید.

  • مکانیزم خشک شدن چسب کاشی پودری

چسب های پودری در گریدهای مختلف تولید می شوند و پس از مخلوط شدن طی یک واکنش شیمیایی خشک می شوند. این نوع از چسب کاشی برای اکثر کارهای کاشی کاری و انواع کاشی ها  از جمله سرامیک، کاشی چینی و سنگ طبیعی و همچنین کاشی های بزرگ تر مناسب است.

چسب های پودری برای کاشی های بزرگ، سنگ طبیعی و کاشی چینی ایده آل هستند و به چسبیدن کاشی به کف و محیط های مرطوب کمک می کنند. استحکام اضافه شده، انعطاف پذیری و قوام خشک شدن برای تضمین کیفیت و ماندگاری طولانی بسیار ضروری است.

از چسب های پودری می توان در مناطق مرطوب مانند حمام یا سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد.

برخلاف چسب ‌های کاشی آماده، چسب ‌های کاشی پودری را می ‌توان برای کاشی‌کاری کف استفاده نمود. این نوع چسب کاشی برای استفاده در فضای باز نیز مناسب است، به این معنی که می‌توانید برای چسباندن سنگ ‌فرش یا در پاسیو از چسب های پودری استفاده کنید.

چسب کاشی پودری بهتر است یا خمیری؟

چسب های کاشی پودری بر پایه سیمان تقویت شده و پلیمر ساخته می شوند و در مقایسه با نوع خمیری و پودری قیمت بالاتری دارند. اما همانطور که گفته شد چسب کاشی پودری در بعضی از پروژه ها ایمنی و تضمین بالاتری را ایجاد می کند. همچنین چسب های پودر در مدت زمان کمتری در حدود 3 ساعت خشک می شوند در حالی که چسب های خمیری ممکن است تا 24 ساعت زمان نیاز داشته باشند.

به طور کلی با ارزیابی نوع پروژه کاشی کاری، محدودیت ها و هزینه ها می توان در خصوص انتخاب نوع چسب کاشی تصمیم گیری نمود.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما