کاربرد چسب آهن و فلزات در کجاست؟

کاربرد چسب آهن و فلزات در کجاست؟

وقتی که مشکلی برای یک قطعه فلزی پیش می آید، احتمالا خیلی از شما به فکر کارهایی مثل جوشکاری می‌ افتید؛ اما جالب است بدانید که راهکارهای راحتی هم وجود دارند که می‌تواند کارتان را تمیز تر از آب در بیاورد و شما را به سختی نمی اندازد. به خاطر همین در این مقاله کاربرد چسب آهن و فلزات را برایتان بررسی می‌ کنیم تا ببینید که مسیر راحت تری را در پیش دارید.

چسب آهن چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به کاربرد چسب آهن و فلزات با شما صحبت کنیم، اول باید بگوییم که چسب آهن Iron glue جزء چسب هایی است که قدرت سنگی بسیار بالایی دارد و مقاومت آن خیلی زیاد است و در نتیجه کاربردهای وسیعی هم می تواند داشته باشد.

زمانی که این چسب ها خشک می شوند، کاملاً سفت می گردند. باید آنها را در محدوده دمای زیر صفر تا مثبت ۶۰ درجه قرار دهید تا هیچ تغییری در آن به وجود نیاید. در واقع چسب فلز باعث می شود تا شما دیگر به جوشکاری نیاز نداشته باشید و اگر یک قطعه فلزی شکسته باشد، خیلی راحت تر با چسب بتوانید آن را ترمیم کنید.

کاربرد چسب آهن

حال که با تعریف و ویژگی چسب آهن آشنا شدید، باید راجع به کاربرد چسب آهن و فلزات هم اطلاعات داشته باشید. در اطراف ما فلزات مختلفی وجود دارد؛ این فلزات می تواند شامل ماشین آلات باشد یا حتی لوازم موجود در خانه را هم شامل گردد. در واقع چسب آهن یک راه و روش عالی برای اتصال دو عدد فلز به یکدیگر می باشد که از نامش هم کاملاً مشخص است.

می‌ توان گفت که کاربرد چسب آهن و فلزات برای خیلی از کارهای روزمره است و یک راه حل بسیار عالی محسوب می‌ شود. مکانیک ها یا جواهرسازان برای چسباندن طلا معمولاً از این چسب استفاده می کنند؛ این چسب ها برخلاف مواد متخلخلی که دارند، سطوح صاف و متراکمی را ایجاد می‌ کنند که باعث می شود از چسب خانگی مقاومت بیشتری داشته باشند.

روش استفاده از چسب آهن

حال که با کاربرد چسب آهن و فلزات آشنا شدید، باید ببینید که مراحل استفاده از این چسب ها چیست. چسباندن از طریق آنها کار سختی نیست و مراحل استفاده از آن شامل موارد زیر می باشد:

آماده سازی

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که یک محیط مناسب را فراهم کنید و فضای کافی داشته باشید تا بتوانید تمام مواد لازم را در آن جابجا کنید. از طرفی می توانید روی مبلمان را با پارچه یا کاغذ بپوشانید که چیزی روی آنها نریزد و مشکلی ایجاد نشود؛ سپس قطعاتی که باید با چسب یکدیگر وصل شوند را از قبل بررسی کنید و خیلی دقیق آنها را کنار هم بگذارید، زیرا چسب آهن و فلزات زود خشک شده و وقت زیادی برای پاک کردن آن ندارید.

تمیز کاری فلز

جایی که قرار است چسب بزنید را باید کاملاً تمیز و خشک کنید تا هیچ گونه گرد و غبار، کثیفی و روغنی داخل آن وجود نداشته باشد؛ حتی اگر قرار است یک سطح صافی را هم بچسبانید، بهتر است که با چسب یا کاغذ سمباده کمی روی آن را زبر کنید‌.

مالیدن چسب آهن

اگر با کاربرد چسب آهن و فلزات آشنایی داشته باشید، می دانید که باید در این مرحله چسب را استفاده کنید و آن را روی محل مورد نظر بزنید؛ البته شاید چسب دستورالعمل خاصی داشته باشد که از روی بسته بندی می توانید آن را مطالعه کنید اما معمولا این چسب ها در هر 3 سانتی متر یک قطره استفاده می شوند.

متصل کردن قطعات به یکدیگر

در چنین حالتی باید قطعات را جای دقیق خودشان بگذارید. باید آن ها را محکم کنار یکدیگر فشار دهید تا درز و منفذ ایجاد نگردد و در جای ثابت قرار بگیرد؛ البته اپوکسی های فلزی نیاز به بازه زمانی مثلا ۶۰ دقیقه ای دارند تا به طور کامل دو قطعه را به یکدیگر بچسبانند. چسب سوپر و پلی اورتان ها معمولاً روند سریع تری دارند و زودتر خشک می شوند و در استفاده از آن ها باید بیشتر دقت کنید، مثلاً چسب سوپر در عرض یک دقیقه کارش را انجام می دهد؛ اما برای اینکه استحکام بیشتر باشد، توصیه ما همیشه این است که تا ۲۴ ساعت با آن فلز مورد نظر تماس نداشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: آشنایی با انواع چسب آهن

کلام آخر

حال که این مقاله را تا انتها مطالعه کردید، پس متوجه کاربرد چسب آهن و فلزات هم شدید. اگر فکر می کنید که این چسب به دردتان می‌ خورد،می توانید برای خرید چسب  به سایت دیجی چسب مراجعه کنید که بهترین منبع و مطمئن‌ترین راه برای تهیه این چسب ها می باشد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.
تماس با ما